نگرانی و بی خبری خانواده‌ی علی رضایی از وضعیت ایشان پس از گذشت ۲۰ روز

علی-رضایی3-620x320اؤیرنجی سسی: پس از گذشت ۲۰ روز از بازداشت علی رضایی از وضعیت ایشان خبری در دسترس نیست.
به گزارش واحد رصد اخبار اؤیرنجی سسی به نقل از تبریز سسی،این فعال آزربایجانی، صبح روز چهارشنبه ۱۵ بهمن‌ماه ۹۳، در حین عزیمت به ماموریت کاری، توسط ماموران امنیتی در فرودگاه مهرآباد بازداشت شده بود.

همسر این فعال بیان داشته‌اند که علیرغم پیگیری‌های روزانه خود و وکیل ایشان حتی اجازه تماس تلفنی و یا ملاقات حضوری را نداده‌اند. با وجود پیگیری‌ها هنوز قرار بازداشت همسرم نیز ابلاغ نگردیده است و حتی اجازه پیگیری را نیز نمی‌دهند.
ایشان از وضعیت جسمی همسرش نیز ابراز نگرانی کرده و بیان می‌دارند: آیا فرزندان آزربایجان را به دلیل پیگیری حقوق قانونی و مدنی به سلول‌های سرد انفرادی سپردن خلاف قانون اساسی و کنوانسیون‌های حقوق بشر بین‌المللی نمی‌باشد؟ آیا اینها تخلفات واضح و مبرهن مسئولین دادسرای مقدس نیست؟ کجای قانون متهم را از داشتن وکیل محروم می کنند؟
گفتنی است، ماموران اطلاعات پس از دستگیری وی در فرودگاه به منزل وی رفته و کلیه مدارک و لوازم شخصی او از جمله کتاب‌‌ها، لپ تاپ، هاردها و حتی نوارهای عروسی او را نیز با خود برده‌اند.
پنج روز پس از بازداشت روز یکشنبه ۱۹ بهمن‌ماه ۹۳، ستاد خبری وزارت اطلاعات(واقع در چهارراه ولیعصر)، شیوا داداش‌زاده را به خاطر پیگیری «دلیل و محل بازداشت» همسرش علی رضایی، احضار و مدارکش(شناسنامه) را ضبط و به ایشان هشدار داده بودند که در صورت اطلاع رسانی در خصوص وضعیت همسرش بازداشت خواهد شد.
همچنین عده‌ای از فعالین به همراه شیوا داداش زاده با آقای قاضی پور، نماینده اورمیه در مجلس شورای اسلامی ملاقات کرده و از وضعیت ایشان پس از گذشت ۲۰ روز ابراز نگرانی کرده‌اند.
بر اساس گزارشات، علی رضایی، در زندان اوین بازداشت می‌باشد و پرونده‌ای در شعبه ۶ دادسرای شهید مقدس برای او تشکیل شده است.
علی رضایی قطار، متولد ۱۳۶۰ در قوشاچای، از فعالین ملی ـ مدنی آزربایجان می‌باشد. او از فعالان مدافع حق تحصیل به زمان مادری، اجرای اصل ۱۵ قانون اساسی، از مدافعان احیای دریاچه اورمیه بوده و در راستای تحقق حقوق اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی ملت آزربایجان می‌باشد.
وی کارشناس ارشد کامپیوتر که در زمینه طراحی سایت و کارهای گرافیکی و چاپ کتاب به زبان تورکی نیز فعالیت داشته است.
خاطر نشان کنیم که، بنا به اظهارات خانم داداش زاده همسر علی رضایی، ایشان فاقد سابقه دستگیری و محاکمه در دستگاه‌های قضایی می‌باشد.