تشدید پدیده‌های مخرب اجتماعی در ایران/ قتل و خودکشی مرد متاهل در بوکان

18157 (1)آژانس کُردپا: به دلیل بیکاری و فقر بیش از حد در مناطق محروم ایران، روز به روز پدیده‌های اجتماعی نظیر قتل و خودکشی درحال افزایش می‌باشد.
به گزارش آژانس خبررسانی کُردپا و به گفته یک منبع مطلع، یک شهروند اهل محله “میرآباد” بوکان به دلیل فقر و تنگدستی، همسر خود را کشته و به زندگی خود نیز پایان داد.

این منبع مطلع هویت این شهروند بوکانی را جمیل مجیدی اعلام کرد که پس از کشتن همسرش به نام نرمین، اقدام به خودکشی کرده است.
مرکز پزشکی قانونی استان آذربایجان‌غربی اعلام کرده است که طی ١٠ ماه نخست سال جاری، ٣٣ نفر در این استان با ضربات چاقو کشته شده‌اند که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، ٢٢ درصد افزایش یافته است.
خالد توکلی، جامعه‌شناس در سقز براین باور است، وقتی که فشار اقتصادی بر مردم حاکم و بیکاری در حال افزایش باشد و آزادی‌های سیاسی محدود گردد، خشونت‌ها افزایش خواهد یافت و مردم در برابر یکدیگر به خشونت پناه خواهند برد.
وی در مورد راه‌حل‌های کاهش جرم در جامعه کُردستان می‌گوید: بهترین راه‌حل این است که فعالیت فرهنگی انجام داد هر چند نمی‌توان از عملی نمودن آن انتظار داشت، اما باید برای آن کاری کرد، برای این منظور باید نهادهای مدنی در این‌باره فعال باشند و با شخص، خانواده و جوانان ارتباط برقرار و تغییرات فرهنگی ایجاد کنند و اگر وضعیت اقتصادی مردم بهبود یابد و این تفاوت طبقاتی که در شهرها وجود دارد کاهش یابد و هم‌زمان رسانه‌های گروهی و فعالان ادبی بتوانند گفتار فرهنگی مطلوب را بر جامعه حاکم کنند، خشونت کاهش خواهد یافت.