صدورفتوای ارتداد علیه یک دگراندیش مذهبی توسط سه مرجع شیعه

درایران مراجع تقلید شیعه درمورد یک فرد مذهبی که درسال هزارو سیصد و هشتاد و نه دستگیرشده بود فتوای ارتداد صادر کردند. به گزارش منابع خبری، به دنبال انتشاراخبارمربوط به احتمال محاکمه ومحکومیت فردی به نام ” محمد علی طاهری “، روزگذشته گروهی از هوادارن و دانشچویان وی درمقابل دادگاه انقلاب دست تظاهرات زدند.

گزارش ها حاکی است که نگرانی حامیان محمد علی طاهری ازنحوه ی محاکمه او بوده است.
ظاهراً این محکمه انجام نشده است. خبرگزاری فارس پیش از این گزارش داده بود که ” هم اکنون پرونده افساد فی الارض وی دردست بررسی است و سه تن از مراجع تقلید طی استفتائاتی که از سوی دستگاه قضایی صورت گرفته است، حکم ارتداد محمد علی طاهری را صادر کرده اند”.
براساس گزارش ها محمد علی طاهری بینانگذار ” عرفان حلقه ” یا ” عرفان کیهانی ” بوده است.
خبرگزاری فارس درگزارش خود افزوده بود : شانزده تن از مربیان ” عرفان حلقه که بعد از دستگیری محمد علی طاهری، بنیانگذارآن، اقدام به برگزاری کلاس های وی کرده بودند دردادگاه های ایران ” درمجموع به سی وهفت سال حبس و یک صد و سی میلیون تومان رد مال ” محکوم شده اند.
محمد علی طاهری، که از اتهامات او دقیقاً خبری دردست نیست، درسال هزاروسیصد و هشتاد و نه توسط ماموران اطلاعات سپاه پاسداران دستگیر و به اتهام اقدام علیه امنیت کشور شصت و هفت روز را دربازجویی دربند متعلق به سپاه درزندان اوین نگاهداری و سپس به قید وثیقه آزاد شده بود.
درسال گذشته نیز درجمهوری اسلامی یک جوان به دلیل مشابهی درزنجان به دستور قاضی محکوم و به دار اویخته شد.
درباره اهمیت حقوقی و حقوق بشری چنین محکومیت هایی نظر دکترعبدالکریم لاهیجی، رئیس فدراسیون جامعه های حقوق بشربین المللی را جویا شدم. دکترلاهیجی می گوید، پیش از این بطور محدود با پرونده آقای محمد علی طاهری آشنایی داشته است.