ادامه‌ی فریب‌دادن کولبران و حمله به آنان

5139نیروهای نظامی حکومت اسلامی ایران در ترفندی، با پوشیدن لباس محلی، کولبران کُرد مرزی را به کمین انداخته و به سویشان آتش میگشایند.
به گزارش ماف نیوز، طی چند هفته گذشته و در چندین مورد جداگانه، نیروهای نظامی در مناطق مختلف مریوان و ثلاث باباجانی، با پوشیدن لباس‌های محلی کولبران مرزی را گمراه کرده و به آسانی آنها را در کمین‌های خود گرفتار می‌کنند.

یکی از کولبران این مناطق به خبرنگار ماف نیوز، گفت: در روزهای اخیر، شماری از نیروهای نظامی حکومت با پوشیدن لباس‌های محلی و همچون کولبران، در نقاط مختلف کوهستانی با شلیک به سوی احشام باربر کولبران ۳۰ رأس از آنها را تلف کردند.
در خبر مشابه دیگری نیز خبرنگار ماف نیوز در ثلاث باباجانی اعلام کرد که نیروهای مرزی این شهرستان نیز اقدام به فریب کولبران با چنین اعمالی مینمایند.
به طور معمول و در مناطق مرزی کردستان، هر هفته شاهد کشته شدن چند نفر از کولبران بر اثر شلیک گلوله‌ی نیروهای نظامی حکومت اسلامی ایران هستیم.
پدیده‌ی کولبری در مناطق کُردنشین ایران، نتیجه‌ی رکود اقتصادی شدید و چندین ساله و بیکاری ساکنین این مناطق است که مردم کُرد مرزنشین تنها جهت تأمین امورات اولیه زندگی و با چشم پوشی از مخاطرات کولبری به این شغل روی می‌برند.