دو هزار مرکز موقت پلیس جهت نظارت و جلوگیری از برگزاری مراسم چهارشنبه‌ سوری

Charshembi-300x228نزدیک به دو هزار مرکز موقت پلیس جهت نظارت و جلوگیری از برگزاری مراسم چهارشنبه‌ سوری در مناطق مختلف ایران و کُردستان اخداث گردیدند.
آسونیوز: به گزارش ماف نیوز، پلیس امنیت عمومی اعلام داشته است که برگزاری هرگونه مراسمی در آخرین چهارشنبه‌ی سال خورشیدی ۱۳۹۳ مغایر قانون امنیت عمومی بوده و با برگزارکنندگان آن مطابق مفاد قانون “برهم زدن نظم عمومی” برخورد خواهد شد.

طبق گزارشات خبرنگاران ماف نیوز در شهرهای مختلف ایران و کُردستان، نزدیک دو هزار مرکز موقت پلیس و ایست بازرسی، جهت نظارت و جلوگیری از برگزاری مراسم چهارشنبه سوری فعال شده و با هرگونه تخرکات، برخورد خواهد شد. در شهرها و روستاهای تابعه‌ی ایلام، سنندج، ارومیه، خوی، سلماس، ماکو، کرمانشاه، مریوان و برخی دیگر از شهرهای کُردستان، نزدیک به ۸۵۰ مرکز موقت پلیس و ایست بازرسی و در سایر شهرهای ایران در اصفهان، تبریز، قم، تهران و برخی مناطق دیگر، نزدیک به ۱۱۵۰ مرکز موقت پلیس جهت جلوگیری از برگزاری مراسم چارشنبه سوری ایجاد شده‌اند.
برگزاری مراسمات چهارشنبه سوری و نوروز در ایران با ممنوعیت روبرو میشوند. چهارشنبه سوری، یکی از جشن‌های ایرانی است که در شب آخرین چهارشنبه‌ی سال یعنی اواخر روز سه‌شنبه، برگزار می‌شود. در شاهنامه‌ی “فردوسی” اشاره‌هایی درباره بزم چهارشنبه‌ای در نزدیکی نوروز وجود دارد که نشان‌دهنده‌ی کهن بودن این جشن است. مراسم سنّتی مربوط به این جشن ملّی، از دیرباز در فرهنگ سنّتی مردمان ایران زنده نگاه داشته شده‌است.