اعتصاب دهها کارگر در مرز باشماق مریوان

Bashmaq-Meriwan-300x228دهها کارگر کُرد در مرز باشماق مریوان به دلیل عدم واریز کامل ماهیانه‌ی بیمه‌ی خود و همچنین عدم افزایش سه ساله‌ی حقوق، دست از کار کشیده و اعتصاب کردند.
به گزارش ماف نیوز، دهها کارگر بازارچه‌ی مرزی باشماق مریوان امروز یکشنبه ۹ فروردین ماه سال ۱۳۹۴ خورشیدی، دست از کار کشیدند و تاکنون تلاش مقامات برای بازگرداندن کارگران به سر کار تا کنون بی نتیجه بوده است.

کارگران معترض در گفتگو با ماف نیوز، عدم واریز کامل ماهیانه‌ی بیمه‌ و عدم افزایش سه ساله‌ی حقوق خود را علت اصلی اعتصاب اعلام کرده اند.
یکی از کارگران که نخواست نامش فاش شود گفته است: “از زمان سفر “احمدی نژاد” به استان و حضور نماینده‌ی ایشان در باشماق تاکنون که دو دولت از آن زمان سپری شده است، مراتب اعتراض خود را اعلام کردیم اما با وجود تمام مذاکرات انجام شده و گذشت سالها و چندین دولت دیگر، هنوز هیچ نتیجه‌ای برای حل مشکل کارگران بازارچه حاصل نشده است.”
این کارگر افزود: “ما خواستار واریز بیمه کامل ماهیانه و افزایش حقوق خود پس از سه سال هستیم. مطابق اخبار دریافتی پروین فرماندار مریوان قول داده اعتراض کارگران را به مقامات استان منعکس کند.”