عدم امکانات اولیه و فروریختن خانه‌ای در خوی، جان ٢ شهروند را گرفت

25766 چند روز پیش و در روستای “قیله‌لیق” در منطقه‌ی قطور از توابع شهرستان خوی، به دلیل ریزش دیوار یک منزل مسکونی، ٢ شهروند کُرد در دم جان سپرده و ٢ نوجوان دیگر زخمی شدند.
به گزارش آژانس خبررسانی کُردپا و به نقل از یکی از ساکنین این روستا، به دلیل دیدگاه امنیتی مسئولین این منطقه، علی‌الخصوص شهردار این شهر و عدم رسیدگی به راه‌های روستایی و امکانات اولیه، این خانه‌ی روستایی به دلیل فرسودگی زیاد،

ریزش و موجبات مرگ ٢ تن از ساکنین این منزل مسکونی را در پی داشته است.
هویت دو نفری که در این حادثه جان سپرده‌اند؛ قوتاز علی‌نژاد و صبیعه جوَری می‌باشند.
یک منبع مطلع از شهرداری خوی به خبرنگار کُردپا اعلام کرده است: مهندس تیزپاز، شهردار خوی صراحتا ضدیت خود با ساکنین کُرد این مناطق را اعلام کرده و حتی آنها را نیز تهدید به پاکسازی کرده است.
همین منبع در ادامه افزوده است، شهردار خوی اعلام کرده که ساکنین کُرد در شهر خوی حق خرید و فروش املاک و یا ساخت و ساز را ندارند.
تا لحظه انتشار این خبر از وضعیت سلامتی ٢ نوجوان زخمی شده که به مراکز درمانی خوی منتقل شده بودند، اطلاعی در دست نیست.
به دلیل عدم خدمات حکومتی به روستاهای کُردنشین، در اکثر مناطق، ساکنین ناگزیر به کوچ کردن به سوی شهرها هستند. در حال حاضر روستاییان منطقه‌ی خوی که به ناچار به حاشیه شهرها کوچ کرده‌اند، با مشکلات ساخت و ساز سرپناه روبرو و خانه‌های آنها توسط شهرداری تخریب می‌گردد.
طبق آمارهای نیمه‌رسمی، کابینیه روحانی از میان ١٦٠ پُست مدیریتی استان آذربایجان غربی تنها ٥ منصب برای کُردها در نظر گرفته و در همین ارتباط، حاصل داسه، نماینده پیشین سردشت و پیرانشهر در گفتگویی با آژانس کُردپا اعلام کرده بود که مردم از دولت و شخص آقای روحانی و نمایندگان دولت مطالبه دارند و دولت هنوز هم بدهکار است.