طیف دیگری از معلمان کُرد در سنندج دست به اعتراض زدند

26263شماری از معلمانی که اوایل انقلاب بنابه دلایل سیاسی و عقیدتی از اداره آموزش و پرورش سنندج اخراج شده‌اند در مقابل استانداری سنندج تجمع اعتراضی برگزار کردند.
به گزارش آژانس خبررسانی کُردپا، روز سه‌شنبه هشتم اردیبهشت‌ماه، ٥٠ تن از معلمان اخراج شده سال ٥٩ از اداره آموزش و پرورش سنندج با سکوت در مقابل استانداری تجمع و خواستار پیگیری پرونده‌های خود شدند.

خبرنگار کُردپا در سنندج اعلام کرد: مسئولان استانداری به این معلمان معترض وعده داده‌اند که پس از بازگشت استاندار از شهر سلیمانیه اقلیم کُردستان به صورت رسمی جلسه‌ای با آنها تشکیل خواهند داد.
اعتراض معلمان کُردستان در آستانه‌ی روز معلم در ایران صورت می‌گیرد.
یکی از معلمان اخراج شده به خبرنگار کُردپا گفت: در این تجمع نیروهای لباس شخصی درصدد بازداشت سیمین چایچی فعال فرهنگی بودند که مغازه‌داران نزدیک به گمرک سنندج مانع بازداشت وی شده بودند.
این معلم اخراج شده در ادامه اظهار داشت: نیروهای لباس شخصی اقدام به تفتیش معلمان معترض کرده و آنها را مجبور به حذف عکس‌های مربوط به تجمع اعتراضی کرده‌اند.
سال ٥٩، ٣٣٤ معلم مدارس سنندج به دلایل عقیدتی و مذهبی توسط دستگاه‌های گزینشی و امنیتی حکومت اسلامی ایران از اداره آموزش و پروش این شهر اخراج گردیدند.
این معلمان اخراج شده در اعتراض به عدم رسیدگی به پرونده‌هایشان و اخراج از آموزش و پرورش چندین تجمع اعتراضی را برگزار کرده‌اند، اما تاکنون از سوی نهادهای مرتبط حکومتی پاسخ مثبتی را دریافت نکرده‌اند.
بیست و هفتم فروردین‌ماه سال جاری برای دومین بار، شمار چشمگیری از معلمان در شهرهای کُردستان و ایران، در اعتراض به عدم رسیدگی به مشکلات صنفی و معیشتی خود در مقابل ادارات آموزش و پرورش دست به تجمعات اعتراضی زدند.
معلمان معترض خواستار افزایش دستمزد‌ها، بهبود وضعیت معیشتی و رفع تبعیض حقوقی بین خود و سایر کارمندان دولت هستند.
عکس: تزيينی