در فضای امنیتی ارومیه، بازداشت جوانان کُرد مستمر است

17780طی چند روز گذشته و به دلیل امنیتی شدن مناطق مرزی ارومیه، تعدادی از جوانان کُرد در مناطق مختلف، توسط عوامل و دستگاه‌های اطلاعاتی بازداشت شده‌اند.
به گزارش آژانس خبررسانی کُردپا، بهمن هاشم‌پور و سلیمان نیکزاد از جمله‌ی بازداشت شدگان چند روز اخیر هستند که با همکاری عوامل محلی وابسته به دستگاه‌های اطلاعاتی حکومت اسلامی بازداشت شده‌اند.

خبرنگار آژانس کُردپا به نقل از یکی از ساکنین منطقه‌ی “مرگور” ارومیه اعلام کرد: “حسین بریوان، یکی از عوامل وابسته به سپاه پاسداران است که به صورت مستمر در حال تهدید و آزار مردم این منطقه است”.
یکی از شهروندان بومی منطقه به کُردپا گفته است که “عیسی خدایی” یکی دیگر از عوامل وابسته به اطلاعات است که به همراه حسین بریوان در بازداشت و آزار ساکنین این مناطق دست دارند.
‌آوات امینی و امیر عبدالهی ٢ تن از بازداشت‌شدگان روزهای اخیر هستند که پس از چند روز بازداشت در نهادهای امنیتی، آزاد شده‌اند.
تا کنون از علت بازداشت و نحوه‌ی بازجویی و اتهامات احتمالی به این دو جوان کُرد اطلاعات دقیقی به آژانس خبررسانی کُردپا نرسیده است.
در همین رابطه و بنا به گزارشات رسیده، آمار بازداشت‌شدگان چند روز اخیر در مناطق مرزی کردستان و در منطقه ارومیه به ٣٠ تن نیز برآورد می‌شود.
اما وضعیت پلیسی و امنیتی منطقه، امکان انعکاس آن در رسانه‌ها را دشوار نموده است.
شهروندان محلی مناطق مرزی ارومیه معتقدند که افزایش و اعمال فشارهای امنیتی در این منطقه به دلیل حضور نیروهای نظامی حزب دمکرات کردستان ایران از احزاب کُرد اپوزیسیون حکومت اسلامی ایران در مرزهای اشنویه است.
چند روز پیش و در راستای این حضور، نیروهای حزب کارگران کردستان، تعدادی از نیروهای حزب دمکرات را مورد حمله قرار داده که در نتیجه یک درگیری چند ساعته، تعدادی از نیروهای هر دو طرف جان باخته یا زخمی شده‌اند.