صدور بیانیه در شهر سنقر، احضار ٤ معلم کُرد را درپی داشت

13544آژانس کُردپا: تعدادی از فرهنگیان شهرستان سنقر در استان کرمانشاه به اداره‌ی اطلاعات احضار شدند.
به گزارش آژانس خبررسانی کُردپا، درپی برگزاری انتخابات روز بیست و چهارم خردادماه و پیروزی حسن روحانی، شماری از دبیران فرهنگی سنقر بیانیه‌ای منتشر نمودند که با احضار اداره‌ی اطلاعات این شهر مواجه هستند.
علی‌حسن شمایلی و غلام‌رضا وکیلی
خبرنگار آژانس کُردپا گزارش داد که روز پنج‌شنبه‌ی گذشته ستادخبری اداره‌ی اطلاعات سنقر دو تن از فرهنگیان به نام‌های “علی‌حسن شمایلی” و “غلام‌رضا وکیلی” را احضار و تحت بازجویی قرار داده است.

امروز علاوه بر احضار مجدد این دو تن، هر یک از “جبار حاجی‌مُرادی” و “کیومرث واعظی” نیز به اداره‌ی اطلاعات شهرستان سنقر احضار شدند.

گزارش ارسالی حاکی از آن است که این شهروندان کُرد از فرهنگیان شناخته‌شده‌ی سنقروکلیایی هستند که برای چندین ساعت مورد تهدید بازجویی مأموران امنیتی قرار گرفته‌اند.

گفته می‌شود افراد بازداشت‌شده از اصلاح‌طلبان عضو ستاد انتخاباتی حسن روحانی در شهر سنقر بوده‌اند.

همچنین علی‌حسن شمایلی پیشتر در سال ۸۸ نیز سابقه یک بار بازداشت را داشته است.

شهرستان کُردنشین سنقر با جمعیتی بالغ بر ١٣٠ هزار در ٨٥ کیلومتری شمال شرقی کرمانشاه واقع است.

بخشی از متن کامل بیانیەی اصلاح طلبان سنقر و کولیای که در اختیار آژانس خبررسانی کُردپا قرار گرفته است بدین شرح است:

ما اصلاح‌طلبان شهرستان سنقر موارد زیر را لازم می‌دانیم توضیح داده و یادآوری نماییم:

١ – ما اصلاح‌طلبان بر این عقیده پا می‌فشاریم که بهترین عاملی که فسادهای سیاسی و اقتصادی را می‌تواند کنترل کند و همگان را ناظر بر رفتار مسئولین نماید گردش آزاد اطلاعات می‌باشد. با گردش آزاد اطلاعات در سطح کشور هر مسئولی خود را در برابر نظارت همگان می‌بیند بنابراین از اعمال و رفتارهایی که از آنان بوی ناراستی و نادرستی و سوء استفاده بیاید پرهیز می‌کند. از حاکمیت و دولت آینده تقاضا داریم برای گردش آزاد اطلاعات در سطح کشور گام‌های جدی برداشته تا بتوان به کاهش فساد سیاسی و اقتصادی امیدوار بود. مطبوعات و رسانه‌های آزاد در گردش اطلاعات بهترین ابزار برای مبارزه با مفاسد سیاسی و اقتصادی هستند.

٢ – در این انتخابات حدود هیجده میلیون نفر شرکت نکردند. واکاوی و تحلیل دلایل و علت‌های عدم شرکت این خیل عظیم در انتخابات به عهده‌ی دستگاه‌های حاکمیت و پژوهشگران می‌باشد. پاسخ به پرسش چرایی عدم شرکت این جمعیت و برقراری تعامل و گفتگو برای شنیدن رای و نظرشان گامی بسیار مهم برای استفاده از پتانسیل آنان جهت رشد و توسعه‌ی کشور می‌باشد. این تذکر جدی است که اینان نیز جزء این ملت بوده و این کشور متعلق به آنان نیز می‌باشد و مانند دیگران و به همان اندازه حق دارند.

٣ – مهمترین دغدغه و نگرانی ما این است که آیا رییس جمهور منتخب می‌تواند از عهده‌ی حل مشکلات ریز و درشت اقتصادی، سیاست داخلی، سیاست خارجی و اجتماعی و فرهنگی برآید؟ مردم ایران با توجه به مشکلات کشور و سخنان و وعده‌های دکتر حسن روحانی در برنامه‌های تلویزیونی، توان ایشان را برای عبور از بحران‌های کنونی بالاتر تشخیص داده شد.