اداره‌ی اطلاعات شهر بوکان از شرکت یک زندانی سیاسی کُرد در آزمون کنکور ممانعت بعمل آورد

5307کوردستان میدیا: مراکز امنیتی شهر بوکان به یک زندانی سیاسی کُرد در زندان شهر مهاباد، اجازه‌ی شرکت در آزمون کنکور را ندادند.
به گزارش وب‌سایت کُردستان میدیا، “قاسم رحیمی‌آذر” زندانی سیاسی بازداشتی به منظور شرکت در آزمون کنکور در رشته‌ی “علوم تجربی” خود را آماده کرده بود، اما از سوی مراکز امنیتی رژیم اجازه‌ی شرکت داده نشد.
مدتی پیش نیز مسئولین و نهادهای رژیم ایران در شهر مهاباد با انتقال “قاسم
رحیمی‌آذر” و “جلال ناصری” به زندان بوکان موافقت کرده بود که مدت باقیمانده‌ی حکم‌شان را در زندان شهر بوکان سپری کنند، اما اداره‌ی اطلاعات شهر بوکان با انتقال این دو زندانی سیاسی به این شهر مخالفت کرده‌ بود.
“قاسم رحیمی آذر” و “جلال ناصری” اسفندماه ١٣٨٩ توسط نیروهای امنیتی شهر بوکان به اتهام همکاری با یک حزب سیاسی مخالف رژیم ایران بازداشت شدند.
این شهروندان پس از ٧٥ روز بازداشت در بازداشتگاه اداره‌ی اطلاعات هر کدام با وثیقه‌ی ٧٠ میلیون تومانی از زندان آزاد شدند و مورخه‌ی نوزدهم مهرماه ١٣٩٠ در مجموع به ١٣ سال زندان محکوم شدند.
“قاسم رحیمی‌آذر” و “جلال ناصری” به نشانه‌ی اعتراض به حکم‌شان اعتصاب کردند و این حکم در دادگاه تجدید نظر به ٤ سال کاهش یافت.
از دیگر سو، مدتی پیش نیز مراکر امنیتی رژیم ایران به “جمال قادر‌نژاد” و “جلال ناصری” دو زندانی سیاسی کُرد اجازه‌نداند که در آزمون دانشگاه پیام‌نور و پیش‌دانشگاهی شرکت کنند.