واکنش فعالان و سازمان‌های سنی‌مذهب به تخریب نمازخانه‌ای در تهران

28284تخریب نمازخانه اهل سنت در میدان پونک تهران، واکنش روحانی برجسته اهل سنت در ایران و سازمان‌های سنی مذهب را درپی داشت.
به گزارش آژانس خبررسانی کُردپا، روز چهارشنبه هفتم تیرماه، نیروهای امنیتی، انتظامی و شهرداری تهران بدون اعلام قبلی اقدام به تخریب نمازخانه اهل سنت تهران معروف به “نمازخانه پونک” کردند.

گفته می‌شود، نمازخانه پونک تهران چندماه قبل توسط نیروهای امنیتی تهران پلمپ شده بود و پیروان اهل سنت مقیم تهران اجازه برگزاری نماز جمعه و عیدین را نداشته‌اند.
وب‌سایت سنی آنلاین به نقل منابع محلی اعلام کرده است: “صبح امروز پس از مراجعه نیروهای امنیتی به نمازخانه پونک و گرفتن تلفن همراه مولوی عبیدالله موسی‌زاده، امام جماعت این نمازخانه و تفتیش منزل وی، ده‌ها تن از نیروهای شهرداری اقدام به تخریب این نمازخانه کردند”.

28286
مولانا عبدالحمید: عدم تحمل یک نمازخانه معمولی و تخریب آن، احساسات مسلمانان جهان را جریحه‌دار می‌نماید
پس از انتشار خبر تخریب نمازخانه پونک تهران، مولانا عبدالحمید اسماعیل‌زهی طی نامه‌های جداگانه به خامنه‌ای و روحانی خواستار “رسیدگی عاجل” به این مسئله شد.

این روحانی سرشناس اهل سنت، تخریب نمازخانه اهل سنت تهران و اقداماتی از این قبیل را به دور از انتظار جامعه اهل سنت ایران دانسته است.

در بخشی از نامه مولانا عبدالحمید به روحانی آمده است: “عدم تحمل یک نمازخانه معمولی و تخریب آن، در شهری‌ که اجازه‌ی ساخت مسجد به شهروندان اهل‌سنت داده نمی‌شود و مطالبه‌ی سی‌وهفت ساله‌ی آنها پس از پیروزی انقلاب اسلامی ناکام مانده است، تنها جریحه‌‌دار نمودن احساسات جامعه اهل‌سنت ایران نیست، بلکه احساسات مسلمانان جهان را نیز جریحه‌دار می‌نماید”.
28285
جیش‌العدل: آنچه برای رژیم آخوندی مهم است دشمنی با اهل سنت است که در اولویت سیاست‌ها و برنامه‌هایش قرار دارد
از دیگر سو، سازمان جیش‌العدل طی اعلامیه‌ای اعلام کرد: در حقیقت تخریب نمازخانه اجاره‌ای پونک ادامه مسیر سیاست‌های جنایتکارانه قبلی رژیم فاشیست است که درصدد نابودی اهل سنت و یکسان‌سازی جمعیت مذهبی کشور بر اصل تشیع است. آنچه برای رژیم آخوندی مهم است دشمنی با اهل سنت است که در اولویت سیاست‌ها و برنامه‌هایش قرار دارد و چنانچه در طول عمر ننگین این رژیم مشاهده کرده‌ایم تبعیض بر علیه اهل سنت تا منع آزادی بیان و مذهب و تخریب و پلمپ مساجد و مدارس همراه با حبس، اعدام و ترور علما و اندیشمندان مذهبی اهل سنت بوده است.

این سازمان می‌گوید: “تخریب نمازخانه پونک در تهران ادامه مسیر دشمنی با اهل‌سنت است”.

اهل سنت در ایران تاکنون اجازه ساخت “مسجد” در تهران را ندارند و برای برگزاری نماز جماعت و جمعه در پایتخت از “مساجد خانگی” تحت عنوان “نمازخانه” استفاده می‌کنند.

ناظران سیاسی براین باورند که حکومت اسلامی ایران با اختلاف‌افکنی میان شهروندان سنی‌مذهب و شیعه‌مذهب درصدد ایجاد جنگ مذهبی است و این در راستای به انحراف کشاندن مطالبات ملیت‌های ساکن ایران انجام می‌شود.