یک زندانی دیگر کُرد اعدام شد

28505 مقامات زندان مرکزی خرم‌آباد در استان لرستان، حکم اعدام یک زندانی کُرد را که توسط دستگاه قضایی حکومت اسلامی ایران صادر شده است را به مورد اجراء درآورد.
به گزارش آژانس خبررسانی کُردپا، سحرگاه امروز، شنبه هفتم شهریورماه یکی از زندانیان زندان مرکزی خرم‌آباد در محوطه داخلی زندان اعدام شد.
این زندانی با نام یوسف باقی‌زاده از اهالی اشنویه در استان آذربایجان‌غربی بوده است.

خبرنگار کُردپا در اشنویه با تأیید خبر اجرای حکم اعدام این شهروند ٥٦ ساله، اعلام کرد: یوسف ١١ سال قبل به اتهام خرید و فروش مواد مخدر بازداشت گردید و پس از تحمل ٧ سال حبس، آزاد شد.

در ادامه گزارش ارسالی آمده است: وی بار دیگر نیز بازداشت می‌شود و این بار ٣ سال را در حبس می‌گذراند که امروز سرانجام به دار آویخته می‌شود.
فرد اعدام‌شده از ساکنین روستای “امیرآباد” از توابع بخش مرکزی اشنویه می‌باشد.

تا لحظه‌ی تنظیم این خبر، جسد این اعدامی به خانواده‌ی باقی زاده تحویل داده نشده است.

اواخر هفته‌ی گذشته نیز گزارشی مبنی بر اعدام یک زندانی دیگر کُرد به نام جمال جعفری به اتهام “قتل عمد” در زندان سنندج انتشار یافته بود.

اعدام این دو زندانی کُرد در حالی است که اوایل مرادماه امسال، سازمان عفو‌بین‌الملل در بیانیه‌ای ضمن ابراز نگرانی جدی از روند اعدام‌ها در ایران، اعلام کرد: در شش ماه نخست سال ۲۰۱۵، ۶۹۴ در ایران اعدام شده‌اند که در صورت متوقف نشدن چنین روندی، تا پایان سال جاری میلادی بیش از هزار تن در ایران اعدام خواهند شد.