خودداری از صدور مرخصی برای عثمان مصطفی‌پور

Usman-Mistefapur-300x168بار دیگر از صدور مرخصی برای زندانی سیاسی کُرد “عثمان مصطفی‌پور”، ممانعت به عمل آمد.
به گزارش ماف نیوز، با گذشت سپری‌شدن نزدیک ۲۳ سال از محکومیت عثمان مصطفی‌پور، زندانی سیاسی کُرد در زندان‌های مختلف ایران، اما تاکنون یک بار هم حق مرخصی به وی داده نشده و بار دیگر از صدور مرخصی برای وی ممانعت به عمل آمد.

یک منبع مطلع از زندان ارومیه به ماف نیوز گفت: در روزهای گذشته بار دیگر خانواده‌ی عثمان مصفطی پور درخواست صدور مرخصی با قید وثیقه را به مسئولین زندان “دریا”ی ارومیه داده‌اند اما این درخواست آنها، از سوی دستگاه قضایی ایران در ارومیه با مخالفت مواجه شده است.

این منبع همچنین گفت: دستگاه قضایی به مسئولین زندان مرکزی ارومیه اطلاع داده‌اند که نباید به هیج عنوان، برای این زندانی سیاسی کُرد، مرخصی صادر شود.

وی از ۲۳ سال پیش تا کنون از تسهیلات “مرخصی زندانی” محروم بوده است.

مصطفی‌پور که به ۲۵ سال حبس محکوم شده بود، پس از سپری‌کردن ۲۳ سال حبس، به وی اعلام شده بود که پرونده‌ی وی در وزارت دادگستری گم شده و به اجبار باید ۱۰ سال دیگر را هم در زندان سپری کند.

عثمان مصطفی‌پور از فعالین سیاسی ارومیه در سال ۱۳۷۰ به اتهام همکاری با یکی از احزاب کُرد اپوزیسیون بازداشت و پس از چندین مرحله محاکمه نهایتا به تحمل ۲۵ سال حبس تعزیری محکوم گردید، اما در طول این مدت تمامی تلاش‌های وی و خانواده‌ی او نیز در اخذ آزادی مشروط و یا اخذ مرخصی بی‌نتیجه مانده است.

عثمان مصطفی‌پور در سال ۱۳۷۰ و به همراه شش تن دیگر از فعالین سیاسی کُرد در ارومیه بازداشت شده بود که دو نفر از آنها اعدام و چند نفر دیگر به احکام سنگین زندان محکوم شده بودند.

در اوایل نوروز امسال هم، بار دیگر از صدور مرخصی برای این زندانی سیاسی، ممانعت به عمل آمده بود.