ممانعت از انتقال سعید سنگر به چشم‌پزشک

Seid-Senger-1-300x193 از انتقال یک زندانی سیاسی کُرد در زندان سنندج به مرکز چشم‌پزشکی در این شهرستان ممانعت به عمل آمد.
ه گزارش ماف نیوز، “سعید سنگر” هم‌اکنون در زندان مرکزی سنندج در وضعیت وخیمی به سر برده و به گفته‌ی پزشکین بهداری، می‌بایستی جهت معالجه‌ی پزشکی به چشم‌پزشک مراجعه کند اما با انتقال وی به یک مرکز چشم‌پزشکی مخالفت به عمل آمد.

یک منبع مطلع از زندان مرکزی سنندج با تایید این خبر به ماف نیوز گفت: “این زندانی علی‌رغم ضعف شدید بینایی، با وجود تهیه‌ی وثیقه جهت اخذ مرخصی استعلاجی، اما هنوز به مرکز چشم‌پزشکی منتقل نشده است.

پیشتر نیز وی به بیماری روحی دچار شده بود.

وی ۱۶ سال پیش در شعبه‌ی اول دادگاه انقلاب سنندج، ابتدا به اعدام محکوم شده بود اما در دادگاه تجدیدنظر، با یک درجه تخفیف، حکم وی به حبس ابد کاهش یافته و هم اکنون مدت ۹ سال است که در زندان مرکزی سنندج زندانی میباشد.

سیعد سنگر زندانی سیاسی کُرد که سال ۱۳۷۹ خورشیدی، به اتهام عضویت در سازمان مجاهدین خلق دستگیر شده بود، هم‌اکنون حبس ابد خود را در زندان سنندج سپری میکند.

محروم‌بودن سعید سنگر از مزایای قانونی در نظر گرفته شده در قانون اساسی، نگرانی فعالین حقوق بشر و زندانیان سیاسی را در پی داشته است.

این زندانی سیاسی کُرد، بیش از ۱۶ سال است در زندان به سر می برد و چندین بار نیز با درخواست وی مبنی بر انتقال وی به زندان مرکزی ارومیه ممانعت به عمل آمده بود.