زینب جلالیان؛ ایجاد محدودیت در ملاقات در وضعیت بیماری

zeynab-jalalian2 زینب جلالیان، زندانی سیاسی در وضعیتی هشتمین سال زندان خود را سپری میکند که با وجود بیماری چشم و عدم رسیدگی به آن با محدودیت در ملاقات های هفتگی در زندان نیز روبرو شده است.
به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، زینب جلالیان، زندانی سیاسی که هشتمین سال زندان خود را سپری میکند، در عین داشتن بیماری چشم و خطر نابینایی با محدودیت ملاقات های هفتگی خود نیز روبرو شده است.

یک منبع مطلع در گفتگو با هرانا ضمن تائید این خبر اعلام کرد که این محدودیت در زندان و توسط نیروهای امنیتی و مسئولین زندان انجام شده است.
پیشتر نیز اعلام شده بود که پزشکان عمومی در زندان به او گفته اند که چشمهای او نیاز به عمل دارد و اگر عمل نکند نابینا خواهد شد.
لازم به ذکر است که با وجود اعلام خبر بیماری چشم زینب جلالیان و خطر نابینایی تا لحظه تنظیم این خبر هیچ گزارشی مبنی بر درمان و یا انتقال این زندانی سیاسی برای درمان و یا تلاش برای آن دریافت نشده است.
زینب جلالیان که متولد ۱۳۶۱ در شهرستان ماکوست، در ابتدا به اعدام و سپس بر اساس اعلام رسانه ها به حبس ابد محکوم شد. اما تا لحظه تنظیم این گزارش هیچ حکمی به او ابلاغ نشده و ایشان در وضعیت بلاتکلیف در زندان خوی به سر می برند.
این زندانی سیاسی در تمامی این هشت سال از هرگونه مرخصی نیز محروم بوده است.
زینب جلالیان در سال ۸۶ از سوی مأموران اداره اطلاعات کرمانشاه دستگیر شد و به اتهام ارتباط با احزاب کردی در دادگاه انقلاب ابتدا به اعدام و سپس به حبس ابد محکوم شد. این زندانی سیاسی در سال های گذشته به شدت تحت فشار قرار داشته است و بار‌ها در اعتراض به وضعیت خود دست به اعتصاب غذا زده است.