“عوامل امنیتی” در سرقت طلافروشی ربط دست داشته‌اند

28857تمامی ٥ نفری که در سرقت یک طلا فروشی در ربط دست داشتند از سوی پلیس بازداشت گردیدند.
بنابه گزارش ارسالی به آژانس خبررسانی کُردپا، سرقت عصر روز چهارشنبه‌ی گذشته از طلا فروشی کریم‌آذر در شهر ربط مستقیما از سوی ٣ سارق مسلح و همدستی ٢ تن دیگر انجام گرفته بود.
سارقان کمتر از ٢٤ ساعت بعد از وقوع حادثه توسط پلیس سردشت و بانه بازداشت گردیدند.

اکنون خبرنگار کُردپا به نقل از ساکنین ربط گزارش می‌دهد که 3 سارق مسلح از “عوامل امنیتی حکومت اسلامی ایران” به شمار می‌روند که این اقدام را در برابر دیدگان مأموران انتظامی انجام داده‌اند.

یکی از شهروندان کُرد در گفتگو با آژانس کُردپا تأیید کرد که سارقان اصلی، مهره‌ی نهادهای امنیتی ربط هستند و بارها دیده شده که علنا اقدام به حمل اسلحه در سطح شهرمی‌کنند.

در ادامه، این منبع که نخواست نامش فاش گردید، هویت سارقان را “ک.م”، “آ.گ” و ” ش .د” عنوان کرد که عضو فعال حفاظت اطلاعات سپاه پاسداران سردشت هستند.

در روز چهارشنبه، بیست و نهم مهرماه این سه تن سوار بر موتور سیکلت و با دو قبضه کلاشینکوف به مغازه طلا فروشی ابراهیم کریم‌آذر حمله برده و چندین تیر نیز شلیک کردند که تلافات جانی نداشت.

در سرقت از طلا فروشی مبلغ ٦٠٠ میلیون تومان جواهر گران قیمت به سرقت رفت که بنابه گزارش رسیده تمامی طلای دزدیده شده به مالباخته برگردانده شده است.

تا لحظه تنظیم خبر، گزارشی از انگیزه و دلیل اصلی سارقان در دستبرد به طلا فروشی ارسال نگردیده اما شهروندان محلی ایجاد رعب و وحشت و تشدید فضای امنیتی را از عوامل پشت پرده سرقت تلقی می‌کنند.