وجود 9 مدرسه استثنایی تخریبی در سیستان‌وبلوچستان

83fba2d97f34bdc1371ee60d69f4e29e_Lمدیرکل نوسازی مدارس سیستان و بلوچستان با بیان اینکه 34 فضای آموزشی به مدارس استثنایی استان اختصاص دارد، گفت: از این بین 10 فضا نیازمند تعمیر و بازسازی و 9 فضا تخریبی بوده و نیازمند نوسازی است.
به گزارش کمپین فعالین بلوچ به نقل از ایسنا علیرضا راشکی در جمع مدیران آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان با بیان مطلب بالا اظهار کرد: سرانه مدارس استثنایی استان به ازای هر نفر 17.5 مترمربع است، درحالی‌که سرانه کشوری این مدارس19.5 مترمربع است.

وی با بیان اینکه در استان فقط 15 فضای آموزشی مستحکم وجود دارد، اضافه کرد: به طور متوسط از سال 85 تا کنون هر سال یک فضای آموزشی استثنایی در استان ساخته شده است که فضای‌های مستحکم فعلی استان نیز حاصل همین ساخت و سازها بوده است.
راشکی در بخش دیگری با اشاره بر ضرورت توجه به مدارس استثنایی، گفت: کارکنان آموزش و پرورش استثنایی شهرستان سراوان شروع به ساخت یک مدرسه خیری استثنایی کرده‌اند که این اقدامی شایسته و قابل تقدیر است.
این مسئول در ادامه با بیان اینکه مصوبه ساخت یک باب مدرسه استثنایی در زاهدان نیز تصویب شده است، افزود: تا پایان سال نیز مناقصه این مدرسه اجرایی خواهد شد.