نبود امکانات درمانی در بیمارستان سراوان دو برادر و یک خواهر را به کام مرگ کشاند

f6f5c1aca0d73b633cc5de52755868c9_Lسرپرست بیمارستان رازی سراوان گفت: بعلت نبود دستگاه درمانی NICU ویژه نوزادان، دو برادر و یک خواهر جان خود را از دست دادند.
به گزارش کمپین فعالین بلوچ به نقل از بلوچ پرس، دکتر سعید بلوچی اظهار داشت: در تاریخ 28/9/94 مادر بارداری جهت وضع حمل به بیمارستان مراجعه کرد که پزشکان پس از بررسی سریع، متوجه چهارقلو بودن نوزادان می شوند و مادر جهت سزارین به بخش جراحی منتقل می شود.

وی افزود: نظر به این که اغلب بارداری های بیش از یک جنین سبب زایمان زودرس و نارس بودن نوزاد می شوند، در مورد مذکور نیز نوزادان، نارس(30هفته) متولد شدند.
دکتر بلوچی ادامه داد: بدلیل نارس بودن و نبود تجهیزات مراقبت های خاص نوزادان (NICU)، متاسفانه سه نوزاد(دو پسر و یک دختر) پس از حدود دو روز کشاکش، بالاخره تسلیم مرگ شدند.

سرپرست بیمارستان رازی سراوان همچنین از کمبود دستگاه های مورد نیاز در بخش جراحی خبر داد و گفت: در این بخش دستگاه های لاپاروسکوپ، برونکوسکوپ و آندوسکوپ مورد نیاز است.
دکتر بلوچی ادامه داد: دستگاه CT SCAN بیمارستان نیز مستهلک شده و عمر مفید آن که 8 سال است، گذشته است که مناسب است خیرین در این مسیر همت و سرمایه گذاری معنوی کنند.

لازم به ذکر است بیمارستان رازی سراوان که 42 سال از عمر آن می گذرد، علاوه بر شهرستان 185هزار نفری سراوان، باید جوابگوی بیماران شهرستان های سیب و سوران و مهرستان نیز باشد که ضروری است روند احداث بیمارستان 200 تخت خوابی جدید که کلنگ آن در دولت قبل زده شده است، با تخصیص اعتبارات لازم تسریع شود.