بازداشت‌ها در کُردستان از سر گرفته شد

29662 (1)نیروهای امنیتی حکومت اسلامی ایران در کُردستان در فردای انتخابات، احضار و بازجویی از فعالین مدنی کُرد را آغاز کردند.
به گزارش آژانس خبررسانی کُردپا، روز گذشته دو تن از اعضای یک جریان ملی ـ مذهبی در کُردستان از سوی ستادخبری اداره اطلاعات شهرستان کامیاران در استان کُردستان احضار شدند.

29664

سعدی قریشی، ایوب تابعی، فرید قربانی
هویت احضارشدگان؛ فرید قربانی و ایوب تابعی عنوان شده که از آنها بازجویی بعمل آمده است.

بنابه گزارش ارسالی، “فعالیت مکتب قرآن”، محور بازجویی‌ها بوده و این دو شهروند کُرد ساعاتی بعد آزاد شده‌اند.

همچنین منابع خبری به آژانس کُردپا گفتند که اواخر ماه گذشته نیز یکی دیگر از اعضای مکتب قرآن به نام سعدی قریشی به اداره اطلاعات سنندج احضار گردید.

وی با احضاریه ی رسمی دادگستری به ستاد خبری اطلاعات سنندج فراخوانده شده بود.

در همین زمینه، خبرنگار کُردپا در کامیاران از سرنوشت یک فعال سیاسی به نام حسین کمانگر ابراز بی‌اطلاعی کرد.

این زندانی سیاسی سابق، اواسط بهمن‌ماه امسال، برای سومین بار در چهار سال اخیر بازداشت و از آنزمان تاکنون با محرومیت از تماس و ملاقات حضور مواجه شده است.

حسین کمانگر متأهل و دارای فرزند می‌باشد.

29665
نادر مجیدیان، فاتح دوانداری ، حسین کمانگر
از سقز نیز گزارش می‌رسد که دو تن دیگر از بازداشتی‌های اخیر این شهر به ستاد خبری اداره‌ی کل اطلاعات استان کُردستان در سنندج انتقال یافته‌اند.

فاتح دوانداری و بهنام طاهری هویت دو شهروند دیگر سقز هستند که در اواخر بهمن‌ماه از سوی نیروهای امنیتی حکومت اسلامی ایران بازداشت شدند.

علاوه بر دو فرد ذکرشده، دیگر شهروندان سقز با اسامی علی داریی(فرشاد)، سامان ربانی، هوشیار حیدری، نادر مجیدیان، وفا فیروزه و بهروز صاحبی در بازداشتگاه ستاد خبری اداره کل اطلاعات استان در سنندج بسر می‌برند.

احضار، بازجویی و بازداشت شهروندان کُرد درحالی است که تنها چند روز از برگزاری انتخابات هفتم اسفندماه سپری گردیده، انتخاباتی که دولت حسن روحانی از امید شهروندان برای تغییرات سخن گفته بود.

طبق آمارهای غیررسمی، مشارکت کُردستانی‌ها با توجه به سیاست بایکوتِ اکثریت قریب به اتفاق احزاب و جریان‌های سیاسی، حدود ٤٠% برآورده شده است.