یوسف کاکه‌ممی به ٥ سال دیگر محکوم شد.

آژانس کُردپا: صدور ٥ سال حبس برای یک زندانی کُرد، واکنش سازمان عفو بین‌الملل را درپی داشت.
921293-ae5ed747615d0cd819937ad2ddb1590fبه گزارش آژانس خبررسانی کُردپا، یک زندانی سیاسی کُرد به نام یوسف کاکه‌ممی به دلیل ارسال نامه‌ای به احمد شهید، گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور حقوق‌بشر ایران، به٥ سال دیگر محکوم شد.

وی پیش‌تر نیز دو بار به اتهام فعالیت تشکیلاتی به نفع یکی از احزاب کُرد اپوزسیون حکومت اسلامی ایران به احکام ۳ و ۶ سال حبس محکوم‌شده بود.

عفو بین‌الملل روز ۱۰ فروردین ۱۳۹۵ با صدور بیانیه‌ای ضمن ناعادلانه خواندن حکم صادره، اعلام کرد: “دادستان ارومیه ارسال نامه به گزارشگر ویژه سازمان ملل را دلیلی برای متهم کردن این زندانی سیاسی به همکاری با پژاک قرار داده و قاضی بر همین اساس یوسف کاکه ممی را به اتهام همکاری با پژاک به پنج سال دیگر محکوم کرده است.”

حکم جدید یوسف کاکه ممی که هم‌اکنون در بنده دوازده زندان دریا در ارومیه نگهداری می‌شود، در اواخر بهمن‌ماه گذشته از سوی شعبه‌ی دوم دادگاه انقلاب اسلامی ارومیه صادرشد.

طبق حکم سابق دادگاه، این زندانی در تابستان ٩٤ آزاد می‌شد که با صدور حکم جدید، آزادی وی به سال ١٣٩٩ خورشیدی به تعویق افتاده است.

یوسف کاکه ممی، شهروند مهابادی است که در سال ۱۳۸۶، بازداشت و بنابه گفته‌ی خانواده کاکه‌ممی، یوسف(مصطفی) در هیچ یک از مراحل دادرسی وکیل نداشته و مدت ها در انفرادی اداره اطلاعات ارومیه تحت فشار و بازجویی بوده و در بازپرسی و دادگاه هم همه‌ی اتهامات را رد کرده است.

عفو بین‌الملل هم در بیانیه روز سه‌شنبه هفته جاری از عموم مردم می‌خواهد بە مسئولین دولتی ایران نامە نوشتە و بە حکم دادگاهە ارومیە اعتراض کنند.

 

http://www.kurdpa.net/farsi/idame/67894