دستگاه قضایی،٣ فعال اهوازی را به اعدام و ٤ فعال دیگر را به حبس ابد محکوم نمود

آژانس کُردپا: دادگاه انقلاب اهواز حکم اعدام برای سه فعال سیاسی اهوازی و حکم حبس ابد برای چهار فعال دیگر اهوازی صادر کرد.

702142-353fd55425d3d64786ab8f08c1ad9d3f

سازمان حقوق بشر اهواز با انتشار گزارشی از صدور حکم اعدام سه فعال سیاسی اهل شهر حمیدیه از توابع استان خوزستان و حبس ابد برای چهار فعال دیگر اهوازی خبر داد.

هویت سه فعال سیاسی محکوم به اعدام که عضو یک خانواده می‌باشند، قیس و احمد عبیداوی (برادر) و پسر عموی آنها سجاد عبیداوی اعلام شده است.

همچنین محمد حلفی به ٣٥ سال حبس، مهدی صیاحی به ٣٥ سال حبس، مهدی معربی ٢٥ سال حبس و علی عبیداوی به ٢٥ سال حبس محکوم شده‌اند.

به گفته این سازمان حقوق بشری، نیروهای اطلاعاتی اهواز موضوع قتل یک عضو سپاه را که ٥ سال پیش اتفاق افتاده، به این فعالان اهوازی نسبت داده‌اند.

این فعالان طی مدت بازداشت به دلیل شکنجه‌ی نیروهای اطلاعاتی مجبور به اعتراف در شبکه‌ی تلویزیونی “پرس تی‌وی” شده بودند.

پیشتر، خبرگزاری‌های حکومتی به نقل از دادگستری خوزستان اعلام کرده بودند که حکم این متهمان در ملأ عام اجرا خواهد شد.

براساس این گزارش، چندین فعال دیگر اهل شهر حمیدیه به همین اتهام بازداشت شده‌اند و چهار تن از آنان به احکام سنگین ٢٠ سال و حبس ابد و تبعید محکوم شده‌اند.

فعالان حقوق بشر اهوازی از کلیه‌ی سازمان‌ها و نهادهای مدافع حقوق بشر می‌خواهند تا با اعمال فشار بر مسئولان قضایی حکومت اسلامی ایران اعدام قریب‌الوقوع این فعالان اهوازی را متوقف کنند.

http://www.kurdpa.net/farsi/idame/67912