شکستن تنها پای زندانی جانباز جنگ توسط مسئول حفاظت زندان مرکزی زابل

خبرگزاری هرانا – تنها پای «حسن نجفی» زندانی جانباز جنگ و مجروح شیمیایی به دلیل عدم انجام حرکات ورزش صبحگاهی توسط آقای احمدی مسئول حفاظت این زندان شکسته شده و به استخوان لگنش نیز صدمه وارد شده است.

5714-300x191

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، حسن نجفی ۵۰ ساله، جانباز شیمیایی است که یک پایش را نیز در جنگ از دست داده و به خاطر مسائل مالی در زندان مرکزی زابل نگهداری می شود. تنها پای این زندانی به دلیل عدم انجام حرکات ورزش صبحگاهی توسط مسئول حفاظت این زندان شکسته و هم‌اینک در بیمارستان بستری است.

یک منبع مطلع در تماس با هرانا با اعلام این خبر گفت: “روز دوشنبه ۳۰ فرودین در ورزش صبحگاهی در زندان مرکزی زابل، آقای نجفی در صف ایستاده بوده و حرکتی انجام نمی داده و ورزش نمی کرده چون پایی ندارد که ورزش کند.”

این منبع در ادامه افزود: “آقای رضایی مسئول حفاظت اطلاعات زندان زابل وی را در این حالت می بیند و می گوید چرا ورزش نمی کنی و وی در پاسخ می گوید من مجروح جنگی هستم. آقای رضایی با لگد میزند زیر تنها پای سالم این جانباز و ایشان به زمین می افتد و تنها پایش می شکند و به استخوان لگنش نیز صدمه وارد می شود و در حال حاضر در بیمارستانی خارج از زندان است.”

این منبع نزدیک به آقای نجفی در پایان خاطرنشان کرد: “آقای نجفی پدرش را نیز در جنگ از دست داده است. او اهل استان های شمالی کشور است و در این شهر غریب است. آیا این انصاف است که یک مسئول دولتی در حق وی چنین ظلمی بکند؟”

https://hra-news.org/fa/prisoners/a-5041