هرانا؛ اصرار به اجرای حکم شلاق یک زندانی سیاسی با وجود دیسک کمر

hasan.ark خبرگزاری هرانا – با وجودی که حسن ارک (علی حاج‌ابولو) زندانی سیاسی زندان تبریز از دیسک کمر رنج میبرد، مسئولین زندان تبریز در صدد اجرای حکم شلاق وی برآمدند.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، مسئولین زندان مرکزی تبریز، با احضار حسن ارک، فعال مدنی دربند، سعی دارند تا با اجرای حکم شلاق مربوط به پروندهٔ قبلی ایشان، این فعال آذربایجانی را شلاق بزنند.

این در شرایطی است که، حسن ارک از بیماری دیسک کمر به شدت رنج می‌برد و نیاز مبرم به استراحت زیرنظر پزشک متخصص دارد.

بدین سبب مسئولین زندان به ناچار، وی را به منظور تایید و یا عدم تایید بیماری دیسک کمر به پزشک قانونی برده‌اند، بدین ترتیب حکم شلاق حسن ارک زمانی منسوخ خواهد بود ‌که گزارش پزشک قانونی مبنی بر تایید بیماری دیسک کمر وی مثبت اعلام شود در غیر اینصورت اجرای حکم شلاق بلامانع خواهد بود.

پیش‌تر حسن ارک، روزنامه نگار و فعال مدنی آذربایجانی در شعبهٔ ۱۰۶ دادگاه جزائی تبریز به اتهام افتراء به رهبر و نیروی انتظامی استان آذربایجان شرقی به تحمل ۵۰ ضربه شلاق محکوم شده‌ بود.

همچنین ایشان به منظور اجرای حکم ۱ سال حبس تعزیری که به علت شرکت در جلسهٔ چاره‌اندیشی برای احیای دریاچهٔ اورمیه با حضور ۲۸ نفر دیگر از فعالان مدنی آذربایجانی در محلهٔ قوم تپهٔ شهر تبریز برگزار شده بود، در زندان مرکزی تبریز نگهداری می‌شود.

گفتنی است که درپی دستگیری ایشان در این جلسه، وی بابت اتهام اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم علیه امنیت کشور به دو سال حبس تعزیری که یک سال آن به مدت پنج سال در تعلیق می‌باشد، محکوم شده است.