بی‌خبری از سرنوشت دو شهروند هرمزگانی بعد از بازداشت

خبرگزاری هرانا– دو شهروند هرمزگانی به نام‌های «سعید احمدی» و «زرخاتون سعدینی» به ترتیب از ۵ ماه و ۱۰ روز پیش توسط ماموران امنیتی بازداشت شده و تاکنون از مکان نگهداری و سرنوشت آنان اطلاعی حاصل نشده است.

دستبنند-300x191

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، دو شهروند هرمزگانی اهل روستای گروگ شهرستان سیریک از توابع استان هرمزگان به نامهای سعید احمدی از ۵ ماه پیش و زرخاتون سعدینی از ۱۰ روز پیش توسط ماموران اداره اطلاعات بازداشت شده و از سرنوشت و محل نگهداری آنان اطلاعی در دست نیست.

سعید احمدی ۳۰ ساله فارغ التحصیل مقطع کارشناسی دانشگاه آزاد قشم از ۵ ماه پیش توسط ماموران امنیتی اداره اطلاعات هرمزگان دستگیر شده و خانواده وی از محل نگهداری و سرنوشت وی بی اطلاع هستند.

زرخاتون سعدینی دانشجوی دانشگاه آزاد قشم نیز از ۱۰ روز پیش توسط ماموران امنیتی بازداشت شده و از سرنوشت و محل نگهداری وی کماکان اطلاعی در دست نیست.

خانواده این دو دانشجو به ظن این‌که این افراد در اختیار وزارت اطلاعات هستند، پیگیر پروسه قضائی آن‌ها هستند اما هنوز موفق به ملاقات با آن‌ها نشده‌اند.

گفته می‌شود بازداشت این دو شهروند هرمزگانی با ضرب‌و‌شتم و توهین همراه بوده است و در هر دو مورد نیز ماموران لباس شخصی از ارائه حکم بازداشت خودداری کرده اند.

این دو دانشجو تاکنون سابقه بازداشت نداشته و هر دو اهل روستای «گروگ» شهرستان «سیریک» در استان هرمزگان هستند.

https://hra-news.org/fa/thought-and-expression/a-5194