در سال گذشته؛ مرگ ۱۴۹۴ کارگر

خبرگزاری هرانا ـ بر اساس آمارهای سازمان پزشکی قانونی کشور، در سال گذشته دست کم یکهزار و ۴۹۴ نفر در حوادث ناشی از کار جان خود را از دست دادند.

کارگر-و-مرگ-300x191

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از مهر، در سال گذشته از کل تلفات حوادث کار در کشور هزار و ۴۷۹ نفر مرد و ۱۵ نفر زن بودند. این در حالی است که تعداد مردان فوت شده در حوادث کار سال ۱۳۹۳، یکهزار و ۸۷۸ و تعداد زنان ۱۳ نفر بوده‌است.

سقوط از بلندی علت ۴۴ درصد مرگ‌های حوادث کار

بر اساس آمارهای سازمان پزشکی قانونی کشور سقوط از بلندی همواره بیشترین آمار تلفات حوادث ناشی از کار را در برمی گیرد. در سال گذشته سقوط از بلندی ۴۴ درصد از مرگ‌های حوادث کار را به خود اختصاص داده‌است. به بیان دیگر از کل تلفات حوادث کار در این مدت ۶۵۸ نفر به دلیل سقوط از بلندی جان باخته‌اند.

در سال گذشته (۱۳۹۴) پس از سقوط از بلندی که موجب مرگ ۶۵۸ نفر شده است، ۳۲۲ نفر بر اثر اصابت جسم سخت، ۲۴۷ نفر به دلیل برق‌گرفتگی، ۵۶ نفر سوختگی، ۷۰ نفر بر اثر کمبود اکسیژن و ۱۴۱ نفر به دلایل دیگر جان خود را از دست داده‌اند.

در این مدت استان‌های تهران با ۲۹۰، خراسان رضوی با ۱۰۶، اصفهان و مازندران هر کدام با ۹۷ بیشترین و استان‌های زنجان با ۱۰، کهگیلویه و بویراحمد و خراسان جنوبی هر کدام با ۱۱ و سمنان با ۱۵ فوتی کمترین آمار تلفات حوادث کار را داشته اند.

کاهش مصدومان حوادث کار

در سال گذشته آمار مصدومان حوادث کار که به مراکز پزشکی قانونی کشور مراجعه کرده‌اند نیز کاهش ۸.۴ درصدی داشت. تعداد مصدومان حوادث کار در این مدت ۲۷ هزار و ۵۱۰ نفر بود که ۲۶ هزار و ۲۶۷ نفر آنان مرد و یکهزار و ۲۴۳ نفر زن بودند.

https://hra-news.org/fa/labor/a-5221