نیروهای امنیتی ١٣ شهروند کُرد را بازداشت کردند

آژانس کُردپا: در پنج شهر مهاباد، بوکان، اشنویه، سقز و سردشت دستکم ١٣ تن از سوی مأموران وزارت اطلاعات بازداشت شدند.
به گزارش آژانس خبررسانی کُردپا، اواخر هفته‎ی گذشته نیروهای اطلاعاتی مهاباد در استان آذربایجان‌غربی با یورش به منازل مسکونی شهروندان، پنج تن را بازداشت و به مکانی نامعلومی انتقال دادند.

11162

خبرنگار کُردپا با ارسال این خبر؛ هویت بازداشتی‌ها را مصطفی سلدوزی اهل روستای “قره‌قشلاق”، سیروان مصطفایی اهل روستای “داشخانه”، امیر عبدالله‌زاده اهل روستای “بنگوین” و رحیم و خوشنام اسماعیلی(هردو بردار) اهل روستای “خور‌خوره” اعلام کرده است.
یک منبع آگاه درباره‌ی بازداشت‌شدگان در یک گفتگوی تلفنی به آژانس کُردپا گفت: افراد مذکور همگی در سنین ٢٥ تا ٣٥ سال هستند و نیمه‌شب دهم تیرماه توسط مأموران امنیتی با همراهی افراد مسلح سپاه پاسداران بازداشت شدند.
او در ادامه تصریح کرد: نیروهای حکومتی بدون ارائه هیچ برگه‌ی قانونی، منازل آنها را مورد تفتیش قرار دادند و برخی از وسایل شخصی آنان را نیز با خود بردند.
برخی منابع عنوان می‌کنند که این ٥ شهروند جوان به اتهام “هوادارای از احزاب کُرد اپوزسیون حکومت ایران” بازداشت گردیده‌اند و در ستاد خبری اداره‌ی اطلاعات شهرستان مهاباد نگهداری می‌شوند که آژانس خبررسانی کُردپا قادر به تأیید صحت و سقم این مدعا نمی‌باشد.
در بوکان نیز نیروهای اطلاعاتی این شهر جوانی ٣١ ساله بنام علی سورخی اهل روستای “کوسته” را بازداشت کردند.
او صبح روز دهم ماه جاری در منزل خود بازداشت گردیده است.
همچنین گزارش خبرنگار کُردپا در اشنویه حاکی از بازداشت دو جوان کُرد از سوی مأموران امنیتی حکومت اسلامی می‌باشد که اوایل هفته‌ی گذشته در روستای “قره‌سقل” بازداشت و به مکانی نامعلوم انتقال یافتند.
هویت بازداشتی‌های اشنویه؛ یعقوب بااکرام و صدیق بااکرام عنوان می‌شود.
از سقز نیز گزارش می‌رسد که جوانی ٢٤ ساله با هویت آوات شریفی در اوایل هفته‌ی گذشته توسط نیروهای حفاظت اطلاعات سپاه بازداشت می‌شود.
این نیروها علاوه بر تفتیش منزل، برخی از وسایل شخصی آوات نظیر لپ‌تاپ، دفترچه یادداشت و تلفن همراه را نیز ضبط و با خود برده‌اند.
او چند ماه قبل نیز بازداشت و برای مدت ١٤ روز در سلول انفرادی ستادخبری اطلاعات سقز محبوس گردید.
در سردشت دیگر شهر استان آذربایجان‌غربی، ٤ شهروند دیگر در ارتباط با قتل دو برادر کولبر بازداشت شده‌اند.
ناسح، رسول و ابوبکر علیخانی بهمراه عمر عبدالله‌پور اسامی بازداشتی‌ها در روستای “گوزله” هستند.
این چهار تن روز پنج‌شنبه گذشته توسط نیروهای حفاظت اطلاعات ناجا بازداشت وتاکنون از سرنوشت آنها اطلاع دقیقی در دسترس نیست.
درپی شلیک مستقیم نیروهای مسلح پاسگاه این روستا در شامگاه روز هفتم تیرماه و مرگ دو برادر به اسامی رئوف ٢٢ ساله و لطیف علیخانی ٢٦ ساله فرزندان اسماعیل، موجی از خشم و اعتراض منطقه آلان سردشت را فرار گرفت.
نیروهای مسلح حکومتی در واکنش به اعتراضات مردمی، آب، برق و تلفن روستا قطع و برخی از مزارع متعلق به ساکنین محلی نیز به آتش کشیده شد.

http://www.kurdpa.net/farsi/idame/68492