بازداشت و یک هفته بی‌خبری از چهار شهروند عرب در اهواز

خبرگزاری هرانا – یونس الصرخی، عدنان بیانات، حربی الساری و مصطفی عبیداوی، چهار شهروند عرب اهل اهواز از روز دوشنبه هفته گذشته توسط نیروهای اداره اطلاعات بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شده‌اند. بازداشت این شهروندان درپی فراخوان برای تمیز کردن خیابانی در این شهر برای برگزاری نماز عید فطر عنوان شده است.

younes-alsokhri-herbi-savari-arab-ahwaz-300x191

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، یونس الصرخی، عدنان بیانات، حربی الساری و مصطفی عبیداوی، چهار شهروند عرب اهل اهواز از روز دوشنبه چهاردهم تیرماه درپی فراخوان برای تمیز کردن خیابانی در این شهر برای نماز عید فطر بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شده‌اند.

یک منبع نزدیک به این بازداشت شدگان با تایید این خبر در گفتگو با گزارشگر هرانا گفت: “این چهار شهروند عرب با ساختن هشتگی در شبکه های اجتماعی با فراخوانی مردم را دعوت به تمیز کردن خیابان فراهانی در منطقه کوی علوی شهر اهواز برای نماز عید فطر کرده بودند.”

این منبع مطلع در ادامه خاطرنشان کرد: “این خیابان نزد شهروندان عرب این منطقه جایگاه ویژه‌ای دارد و از روز قبل تا بعد از عید فطر بسیار پر رفت‌و‌آمد است. ضمن این‌که اعتراضات شهروندان عرب این منطقه در سال ۱۳۸۴ نیز در این خیابان اتفاق افتاده بود.”

منبع نزدیک به این بازداشت شدگان درپایان تصریح کرد: “آقای یونس الصرخی تقریبا دوماه پیش در جریان کمک به سیل زدگان نیز بازداشت شده بود. خانواده این شهروندان تاکنون علیرغم تمام پیگیری ها از وضعیت آن ها اطلاعی بدست نیاورده اند.”

https://hra-news.org/fa/ethnic-minorities/a-6564