٣٨٠ سال حبس برای ٥٥ تن از زندانیان زندان رجایی‌شهر کرج

14199آژانس کُردپا: ٥٥ تن از زندانیان کُرد پیرو اهل سنت، در زندان رجایی شهر کرج به ریاست قاضی “محمد موقیسه” (ناصریان)، جمعاً به ٣٨٠ سال حبس تعزیری محکوم شدند.

به گزارش آژانس خبررسانی کُردپا و به نقل از یک منبع مطلع، این ٥٥ تن از زندانیان به اتهام‌ ” تلاش علیه امنیت نظام” از طریق تبلیغ برای مذهب سنی جمعاً به ٣٨٠ سال حبس تعزیری محکوم شدند.

همان منبع اشاره کرد، هم‌اکنون ٦ زندانی کُرد به نام‌های “حامد احمدی، کمال مولایی و صدیق محمدی، سیدهادی حسینی، جهانگیر و جمشید دهقانی” برای اجرای حکم اعدام به سلول انفرادی زندان “قزل‌حصار” منتقل شده‌اند.

این ٦ شهروند کُرد در سال ١٣٨٨ در شهرستان سنندج بازداشت و در دادگاهی به ریاست قاضی “موقیسه” به اتهام تبلیغ مذهب اهل تسنن، به اعدام محکوم شدند.

از دیگر سو، حکم اعدام ٨ شهروند کُرد پیرو مذهب اهل سنت به نام‌های “شهرام احمدی، پوریا محمدی، مختار رحیمی، بهمن رحیمی، محمد یاور رحیمی، امید پیوند، فرزاد شاه نظری و محمد غریبی” جهت تأیید به دیوان عالی کشور ارجاع داده شده است.

این منبع در ادامه افزود، هم اکنون سرنوشت ٧٧ زندانی کُرد پیرو اهل سنت که کلیه‌ی آنان مدت ٢ تا ٤ سال است در این زندان می‌باشند، نامعلوم است.

این منبع گفت: “هم‌اکنون ١٥٨ زندانی کُرد سنی مذهب در زندان رجایی‌شهر کرج وجود دارد که ٥٥ نفر از آنان به حبس تعزیری و ٢٦ نفر نیز به اعدام محکوم شدند.