مرگ پنج کارگر حین کار

خبرگزاری هرانا ـ به دلیل فقدان ایمنی در محیط کار، پنج کارگر از جمله سه کارگر لایروب بر اثر گاز گرفتگی در باغ ملک، یک کارگر براثر آتش سوزی و سوختگی  و یک کارگر براثر عوارض حادثه‌ای که هفته گذشته در انبار شرکت گروه ملی صنعتی فولاد ایران رخ داد، جان خود را ازدست دادند.

marg-kargar-imeni-mohit-kar-havades-2-300x191

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از ایلنا، ۳ کارگر لایروبی چاه در منزلی واقع در شهرستان باغ ملک استان خوزستان صبح امروز حین کار جان خود را از دست دادند.

آقایار حسینیدبیر اجرایی خانه کارگر اهواز با اعلام این خبر، اظهار داشت: “صبح امروز کارگری حین لایروبی یک چاه دچار گاز گرفتگی شد و پس از آن ۲ کارگر  دیگر که برای نجات وی داخل چاه رفته بودند پس از گاز گرفتگی جان خود را از دست دادند. یک مامور هلال احمر هم که برای نجات آنها داخل چاه رفته بود دچار گاز گرفتگی شد اما موفق شد خود را نجات دهد”.

از قرار معلوم صاحب خانه نیز برای نجات کارگران به داخل چاه رفته بود جان خود را به علت گازگرفتگی از دست داد.

آنطور که آتشنشانی باغ ملک به ایلنا گفته روز گذشته صاحبخانه جهت کشتن خزندگان ته چاه داخل چاه سه لیتر گاز ریخته بود اما به علت تنگی دهنه چاه فشار گاز در داخل چاه افزایش یافته بود و همین موجب شد تا کارگران لایروبی جان خود را از دست بدهند.

بر اثر آتش سوزی اتفاق افتاد؛ مرگ یک کارگر در کارخانه ریسندگی پارس نفیس گلدشت

به گزارش ایلنا، روز گذشته آتش سوزی یکی از دستگاهای کارخانه ریسندگی و بافندگی پارس نفیس گلدشت منجر به مرگ یک کارگر ۳۷ ساله شد.

این حادثه در ساعت ۸ صبح دیروز (جمعه) -۲۵ تیر ماه- زمانی اتفاق افتاد که کارگری بنام «موسی باقری» حین انجام کار زمانی که می‌خواست آتش بر افروخته یکی از دستگا‌ها در این واحد تولیدی را خاموش کند دچار سانحه سوختگی می‌شود.

در این رابطه یک منبع آگاه به سایر رسانه‌ها گفته است: پس از حضور امداد گران کارگر حادثه دیده بلافاصله به بیمارستان انتقال داده شد اما به دلیل شدت جراحات وارد اقدامات درمانی بیمارستان نتیجه‌ای در بر نداشته واین کارگر جان خود را از دست داد.

جان باختن یک کارگر بر اثر آتش‌سوزی در اهواز

به گزارش ایسنا، یکی از کارگران مصدوم حادثه آتش‌سوزی انبار شرکت گروه ملی صنعتی فولاد ایران بر اثر شدت سوختگی، امروز درگذشت.

کاظمی، مدیر روابط عمومی گروه ملی صنعتی فولاد ایران، با اشاره به وقوع حادثه آتش‌سوزی آخر هفته گذشته در انبار شرکت گروه ملی صنعتی فولاد ایران رخ داد، اظهار کرد: “در جریان عملیات تعمیر و نگهداری که به صورت دوره‌ای انجام می‌شود، محوطه انبار آهن اسفنج به دلیل گرمای شدید هوا دچار آتش‌سوزی شد و در این حادثه، سه کارگر مصدوم شدند”.

وی ادامه داد: “یکی از این کارگران دچار جراحت شدیدی شده بود و علی‌رغم آن‌که به صورت ویژه در بیمارستان سوانح و سوختگی آیت‌الله طالقانی اهواز مورد مداوا و مراقبت بود، به دلیل شدت جراحت و سوختگی بالای ۹۰ درصد، امروز(۲۶تیر) جان خود را از دست داد”.

مدیر روابط عمومی گروه ملی صنعتی فولاد ایران گفت: “یک کارگر مصدوم دیگر نیز با سوختگی ۲۰ درصد در بیمارستان بستری است. کارگر مصدوم نیز دچار سوختگی سطحی شده بود که کار درمان برای وی در شرکت انجام شد”.

انبار شرکت گروه ملی صنعتی فولاد ایران روز چهارشنبه هفته گذشته دچار آتش‌سوزی شد.

https://hra-news.org/fa/labor/a-6665