یک شهروند بختیاری در جریان اعتراضات بە انتقال آب بە شهر اصفهان از سوی نیروهای حکومتی کشته شد

آژانس کردپا: بە علت درگیری و یورش نیروهای حکومتی با شهروندان استان چهارمحال و بختیاری در جریان اعتراض مردم با انتقال آب از این استان بە اصفهان، یک شهروند بختیاری از سوی نیروهای حکومتی کشته شد.
بە گزارش خبرگزاری کردپا، بعد از اینکه ساکنان استان چهارمحال و بختیاری نسبت بە انتقال خط لوله آب این استان بە اصفهان اعتراض کردند، با یورش شدید نیروهای حکومتی مواجه شدە کە طی آن یک شهروند بختیاری کشته، 30 تن زخمی و 50 شهروند دیگر بازداشت شدند.

image-669-300x191

مسئولان حکومت ایران در پی آن بودە کە از طریق لولەگذاری، آب را از شهر بلداجی استان چهار محال و بختیاری بە اصفهان انتقال دهند.

درگیری پس از آن آغاز شده است که ساکنان شهر بلداجی با تجمع در نزدیکی تالاب چغاخور مانع از آغاز عملیات لوله گذاری پروژه انتقال آب به کارخانه فولاد سفیددشت شدە کە در نهایت درگیری با نیروهای حکومتی روی دادە است.

خبرگزاری فارس اعلام کرد ساختمان دادگاه بلداجی در جریان درگیری‌ها آتش گرفتە و چند مأمور پلیس نیز زخمی شده اند.

ساکنین چهار محال و بختیاری در اعتراض بە انتقال آب این استان بە شهرهای مرکزی ایران اعلام کردە کە اگر پروژه انتقال آب بە مرکز ایران صورت گیرد، محیط زیست و طبیعت زاگرس و این استان بە خطر می‌افتد.

پروژه انتقال آب چهار محال و بختیاری بە شهر اصفهان در زمان محمود احمدی‌نژاد آغاز و شروع بە کار شد.

طی چند سال گذشته آب مناطق مختلف کردستان ایران بە شهرهای مرکزی ایران منتقل می‌شود کە بصورت پیویسته اعتراض شهروندان این منطقە را در پی داشته و همزمان در حالیست کە بسیاری از شهرهای کردستان ایران با مشکل کم‌آبی مواجه هستند.