چند تن از زندانیان کُرد زندان رجایی‌شهر کرج محاکمه و به حبس محکوم شدند

آژانس کُردپا: چندین تن ازبازداشت‌شدگان کُرد زندان رجایی‌شهر کرج، از سوی دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی “موقیسه” محاکمه و به زندان محکوم شدند.

به گزارش آژانس خبررسانی کُردپا، روز پنج‌شنبه ششم مردادماه، یکی از زندانیان کُرد زندان رجایی‌شهر کرج به نام “فواد رضایی” که پیشتر به ١١ سال حبس تعزیری محکوم شده بود، مجدداً در دادگاه انقلاب تهران به ٢ سال دیگر حبس محکوم و در مجموع به ١٣ سال حبس محکوم گردید.

همچنین “برزان عبداللهی” ٢١ ساله و اهل سنندج که در سال ١٣٨٩ بازداشت شده بود، سرانجام پس از ٣ سال بازداشت، در روز دوشنبه سی‌ویکم تیرماه، در دادگاه انقلاب تهران محاکمه شد.

این زندانی کُرد در حالی که ١٨ سال داشت توسط مأموران امنیتی حکومت اسلامی ایران در سنندج هدف شلیک گلوله قرار گرفت و در حالی که زخمی بود بازداشت و به مدت ١٩ ماه در سلول انفرادی اداره‌ی اطلاعات این شهر در بازداشت بود.

در همین رابطه، یکی از زندانیان زندان رجایی‌شهر کرج به خبرنگار کُردپا گفت: “روز دوشنبه سی و یکم تیرماه، ٤ زندانی دیگر این زندان به نام‌های “جبار حسنی به ١٠ سال، جمال قادری ٨ سال، سیروس حمیدی ٢٠ سال و برهان اصغریان به ٥ سال”حبس تعزیری محکوم شدند.

همچنین چند روز پیش، ٥٥ تن از زندانیان کُرد پیرو اهل سنت در زندان رجایی‌‌شهر کرج جمعاً به ٣٨٠ سال حبس تعزیری محکوم شدند.