سقز/ توهین مأموران اداره‌ی اطلاعات به خانواده‌ی یک زندانی سیاسی کُرد

آژانس کُردپا: مأموران اداره‌ی اطلاعات حکومت اسلامی ایران، خانواده‌ی یک فعال سیاسی کُرد در منطقه‌ی “تیلکو” از توابع شهرستان سقز را تهدید و آنان مورد ضرب و شتم قرار دادند.

به گزارش آژانس خبررسانی کُردپا، چند روز پیش مأموران اداره‌ی اطلاعات حکومت اسلامی ایران در سقز، خانواده‌ی یک زندانی سیاسی کُرد به نام “نامق محمودی” در روستای “ایرانشهر” در منطقه‌ی “تیلکو”از توابع همین شهرستان را تهدید و به آنان بی‌احترامی کردند.

یک منبع مطلع به خبرنگار کُردپا گفت:” نیروهای اطلاعات ضمن توهین و بی‌احترامی به این خانواده، به بهانه یافتن سلاح و مهمات کلیه‌ی وسایل موجود در منزل را تفتیش نمودند.

“نامق محمودی” ٦٢ سال سن دارد و در هفدهم فروردین ماه سال ١٣٩١ همراه با سه فرزند خویش به نام‌های “منوچهر، بهنام و بهزاد” و فرد دیگری به نام “عثمان قادری” توسط نیروهای اداره‌ی اطلاعات شهرستان سقز در روستای “ایرانشهر” بازداشت شدند.

این زندانی سالخورده‌ی کُرد، هم‌اکنون به اتهام “محاربه” در زندان رجایی‌شهر کرج در حبس می‌باشد و یکی از چشم‌های وی به علت شکنجه و ضرب و شتم، کم بینا شده است.

همچنین در چهارم خردادماه سال جاری، یکی از مأموران زندان رجایی‌شهر کرج به نام “مهدی مختاری‌فر” این زندانی کُرد را مورد ضرب و شتم قرار داد که این عمل سبب بی‌هوشی وی شد.

با گذشت ١ سال و نیم از بازداشت این زندانی کُرد، هنوز محاکمه نشده و وضعیت پرونده‌ی وی همچنان نامعلوم است.