نهادهای امنیتی امام جمعه بلوچ و اهل تسنن زاهدان را تهدید کردند!

اختلافات بین شیعه و سنی در ایران به شدت افزایش یافته و نهادهای امنیتی رسانه‌های حکومتی توجهی حتا به توصیه‌های مدنی هم ندارند.

Molavi-Abdolhamid-300x200

به گزارش «محبت‌نیوز» در روزهای گذشته آمار اعدام‌ها در ایران افزایش یافته است. انتشار تصاویر دادستان مشهد و اظهارات او درباره لغو کنسرت‌ها در این شهر درحالیکه پشت سر او مقابل دوربین تلویزیون سه اعدامی با بدنی نیمه‌جان روی طناب‌دار بازتاب گسترده‌ای در بین شهروندان داشته است.

به دنبال اعدام گروهی از زندانیان اهل سنت علاوه بر سازمان‌های حقوق بشری و فعالین مدنی و سیاسی «مولوی عبدالحمید» امام جمعه اهل سنت زاهدان این اعدام‌ها را به‌ دور از دوراندیشی و سعه‌صدر خواند، وی درباره تبعات منفی آن هشدار داده و خواهان برگزاری دادگاه‌های علنی و عادلانه برای متهمان شد.

“مولوی عبدالحمید” همچنین عنوان کرد: «تبعات اجتماعی اعدام علاوه بر خانواده معدوم، دامنگیر جامعه نیز خواهد شد.»

در مقابل با فرمان نهادهای امنیتی ائمه جمعه اهل تسنن در نقاط مختلف ایران در سخنانی به طور مطلق از سیدعلی خامنه‌ای و تصمیمات نظام حمایت کردند.

ماموستا عبدالرحمان خلیفه‌زاده، امام جمعه اهل سنت بوکان مدعی شد «حقوق بشر اسلامی بهترین الگو برای تمام کشورها است».

ماموستا ملا عبدالقادر بیضاوی امام جمعه اهل سنت ارومیه نیز تاکید کرد «امنیت امروز کشور در سطح منطقه مثال‌زدنی است»

همزمان روز یکشنبه ۱۷ مرداد روزنامه «وطن امروز» نزدیک به نهادهای امنیتی به انتقاد مولوی عبدالحمید از اعدام‌های گسترده واکنش نشان داده و در گزارشی با عنوان «اشک برای قاتلان ماموستا!» نوشته اظهارات امام جمعه زاهدان مشکوک و امنیتی است و او به دفاع از حقوق تروریست‌هایی پرداخت که بخشی از پازل عملیات ناآرم کردن مرزهای ایران توسط عربستان بودند.

این روزنامه نتیجه گرفته نهادهای امنیتی باید تلاش بیشتری در کنترل برخی افراد داشته باشند!

هشدارهای امام جمعه اهل سنت زاهدان چندان بی‌راه نبوده، برخی اخبار غیررسمی از ایران حکایت از آن دارد که انفجارهای مهیب در صنایع نفتی پتروشیمی ایران که در هفته‌های اخیر افزایش داشته نشانه خوبی برای رفتار حکومت نیست.