محکومیت یک دانشجوی مریوانی به حبس تعلیقی

خبرگزاری هرانا – دادگاه انقلاب مریوان، سوما بازرگان را به اتهام «اقدام علیه امنیت ملی از طریق همکاری با احزاب اپوزیسیون کُرد» به حبس تعلیقی محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، به نقل از پایگاه خبری-تحلیلی روژ، دادگاه انقلاب مریوان طی حکمی “سوما بازرگان” دانشجوی کُرد ساکن این شهر را به اتهام اقدام علیه امنیت ملی از طریق همکاری با احزاب اپوزیسیون کُرد به دو سال حبس تعلیقی محکوم شده است.

خانم بازرگان دانشجوی رشته حسابداری دانشگاه پیام نور مریوان بوده و در طی سال های اخیر در عرصه های اجتماعی و محیط زیست فعالیت های شایان توجه ای داشته است.

محکومیت این دانشجو در حالی است که در طی دو ماه گذشته ده ها تن از شهروندان کُرد در شرق کُردستان توسط اطلاعات سپاه و بدون حکم قضایی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شده اند.

در آخرین مورد یک شهروند هفته گذشته مریوانی به نام “فایق جهانی” پس از احضار به ستاد خبری اداره اطلاعات این شهر بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شده است. علی رغم پیگیری های صورت گرفته از سوی خانواده این شهروند مقام های قضایی تا کنون حاضر به ارائه هیچ توضیحی در ارتباط با بازداشت این شهروند نیستند.