کارگران کارخانه قند یاسوج: توان خریدن نان را هم نداریم

خبرگزاری هرانا ـ رئیس شورای اسلامی کار کارخانه قند یاسوج از بلاتکلیفی کارگران در خصوص دریافت مزد و مزایای خبر داد و گفت که کارگران اعتراضات صنفی را در محوطه کارخانه برگزار کردند.

eteraz-kargaran-tajamo-300x191

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از ایلنا، بیژن معبودی با اعلام این مطلب گفت: “در حدود ۴۰ نفر از کارگران باقی مانده کارخانه قند یاسوج که در بخش های فنی، اداری، مالی، نگهبانانی کار می‌کنند در اعتراض به عدم دریافت مزد، مزایای مزدی و عدم واریز حق بیمه سازمان تامین اجتماعی از ۱۱ مرداد به مدت ۸ روز تجمعاتی را در محوطه کارخانه برگزار کردند”.

وی در خصوص مطالبات مزدی کارگران باقی ماده که از سال اوخر سال ۹۳ به تدریج از تعداد آنها کاسته شده است، اظهار داشت: “کارگران دستمزد خرداد و تیر خود را دریافت نکرده‌اند و مزایای خود اعم از اضافه کار، حق ماموریت، حق لباس و حق خاروبار خود را از  بهمن سال ۹۳ دریافت  نکرده‌اند”.

معبودی در خصوص مشکلات بیمه‌ای کارگران افزود: “حق بیمه فروردین، اردیبهشت و تیر ماه سال جاری کارگران به حساب سازمان تامین اجتماعی واریز نشده است و جدا از این مسئله بابت هزینه‌هایی مربوط به خدمات بیمه مکمل درمانی و عمر این کارگران از دستمزد آنها مبالغی کسر شده که هنوز به حساب شرکت بیمه طرف قرارداد واریز نشده است”.

رئیس شورای اسلامی کار کارخانه قند یاسوج با اشاره به اینکه کارخانه از بهمن ۹۳ عملا تعطیل است و تنها کارگران بعضی از بخش‌های اداری و نگهبانان در کارخانه هستند اظهار داشت: “به دلیل سوء مدیریت کارخانه از سال ۹۳ نتوانسته شکر خام خود را تامین کند و بدهی‌های خود را بازگرداند از این رو در حدود ۱۰۰ نفر از کارگران فصلی را اخراج کرد”.

معبودی ادامه داد: “از این تعداد کارگران فصلی تنها حدود ۴۰ نفر از آنها از بیمه بیکاری برخوردارند و الباقی نیز به تدریح از لیست دریافت بیمه بیکاری خارج شده اند”.

رئیس شورای اسلامی کار کارخانه قند یاسوج در پایان در خصوص  وضع معیشتی نامطلوب کارگران کارخانه قند یاسوج افزود: “کارگران کارخانه قند یاسوج قدرت خرید خود را به طور کامل از دست داده‌اند و حتی قادر به خرید نان که قوت غالب اصلی است، نیستند”.