سی درصد مدارس آذربایجان غربی تخریبی است

خبرگزاری هرانا ـ مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی با تاکید بر اینکه سی درصد مدارس آذربایجان غربی تخریبی است، گفت که برای ایجاد ۵۰۰۰ کلاس درس در پنج سال آینده به ۱۲هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیازمندیم.

59-Copy28-300x191

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از ایسنا، فریدون سید مصطفوی در آیین تودیع و معارفه مدیرکل جدید نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان گفت: “۳۰ درصد مدارس استان تخریبی است و نیاز به بازسازی و تجهیز دارد”.

وی افزود: “در سال ۹۲، ۱۲ هزار بخاری در مدارس استان برای تامین گرمایش کلاس‌ها استفاده می‌شد که این تعداد به ۶۰۰۰ بخاری کاهش یافته است”.

مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: “در آینده نزدیک جذب ۱۰ هزار نیروی جدید برای آموزش و پرورش کشور انجام می‌شود”.

سید مصطفوی به کمبود فضاهای آموزشی در استان  اشاره کرد و گفت: “در برخی از مدارس بیش از ۴۰ دانش آموز در یک کلاس درس می‌خوانند”.

مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی با بیان اینکه برخی از مناطق ارومیه فاقد فضای آموزش است، افزود: “مناطق گلشهر و مساکن مهر  ارومیه به‌دلیل نبود کلاس درس، سبب ایجاد تراکم بیش از حد در مدارس اطراف منطقه می‌شود و چنانچه مدارسی ایجاد نشود بطور جد با مشکل روبرو می‌شویم”.

علی آخوندیان مدیر عامل مجمع خیرین مدرسه ساز آذربایجان غربی نیز در این مراسم گفت: “به‌دلیل نبود اعتبارات دولتی برخی از مدارس به شکل ۱۰۰ درصدی توسط خیرین مدرسه سازاستان  احداث شده است”.

وی به عملکرد ۱۹ ساله مجمع خیرین مدرسه ساز آذربایجان غربی اشاره کرد و افزود: “تاکنون ۱۰۰۸ مدرسه در قالب ۵۲۰۰ کلاس درس توسط خیرین مدرسه ساز استان ساخته شده است”.

مدیر عامل مجمع خیرین مدرسه ساز آذربایجان غربی ادامه داد: “۵۰۰ مدرسه در قالب ۴۲۲۱ کلاس درس از سوی خیرین مدرسه‌ساز آماده تحویل است”.