حکیم مروانی فعال فرهنگی عرب توسط ماموران اطلاعاتی ایران ربوده شد

xarab-jpg-pagespeed-ic-jcekoswkdiگوناز تی وی: حكیم مروانی عکاس و فعال فرهنگی اهوازی بدست افرادی ناشناس و ماموران گمنام اطلاعاتی ایران از خانه خود در کوی ملاشیه اهواز ربوده شد.

بنا به گزارش رسیده به گوناز تی وی، ساعت 5 بامداد روز شنبه 29 آبان 1395 افرادی با لباس شخصی بدون معرفی خود و بدون ارائه کارت شناسایی وارد خانه پدری حکیم مروانی شده و او را به همراه گوشی موبایلش با اعمال زور و قوه به مقصدی نامعلوم برده و از ملاشیه متواری شدند.

حکیم مروانی دانشجوی تراشکاری دانشگاه اهواز یکی از فعالان فرهنگی عرب و از عکاسان و طراحان حرفه ای اهواز بوده که در سال جاری در مسابقه عکس مادر عکاسی ریحانه مقام اول را کسب نمود.

حکیم که در عکاسی بیشتر به موضوع های مختلف اجتماعی چون ،کارون ، محیط زیست ، مهر ، مادر ،فقر ، محرومیت ، آداب و سنن می پردازد دارای پیج ها و صفحات اینستگرامی با فالوها و متابعان چند ده هزاری بوده که توانسته است مواضیع نامبرده را با عکس خوب تجلی بخشد و مخاطبین بسیاری را با خود به همراه سازد.

گفتتی است که خانواده فقیر الحال حکیم مروانی به مکانهایی که ممکن است حکیم را به آنجا برده باشند مراجعه نموده ولی تاکنون جوابی نجسته اند.

به گفته همسایه ها و شاهدان عینی در بامداد همان روز پس از ربوده شدن حکیم ، مادرش شوکه شده و مورد حمله قلبی قرارگرفته و اکنون با حالی وخیم در بیمارستان گلستان اهواز تحت درمان است.

شایان ذکر است که فعالان فرهنگی عرب بسیاری به اینگونه ربوده شده و مکان بسیاری از آنها تا کنون نامعلوم مانده است، این ربوده شدنها و فشار بر فعالان مدنی در اقلیم اهواز امری طاقت فرسا گشته که تمامی فعالین را از انجام ساده ترین فعالیت های مدنی می هراساند.

فعالان فرهنگی و سیاسی عرب در مناطق مختلف ایران و بویژه خوزستان همواره تحت فشار و آزار و اذیت حکومت ایران قرار داشته اند و عده ای از فعالان عرب هم با اتهامات ساختگی اعدام شده اند.