تعیین قرار وثیقه 300 میلیون تومانی برای مهدی کوخیان

گوناز تی وی: مهدی کوخیان فعال ملی و مدنی ترک آذربایجانی که از 29 آذرماه تا کنون در بازداشت به سر می برد، برای آزادی موقت وی قرار وثیقه 300 میلیون تومانی تعیین شده است.

بنا به اخبار رسیده به گوناز تی وی، قاضی دادگاه تا کنون از تبدیل قرار بازداشت مهدی کوخیان به قرار وثیقه خودداری می کرد. این عمل قاضی دادگاه انقلاب در اثر فشار سلمان خدادای نماینده ملکان بوده است.

هم اکنون مهدی کوخیان در زندان مراغه محبوس بوده و در وضعیت وخیمی بسر می برد.

مورخ 29 آذرماه مهدی کوخیان به همراه کریم‌ چایچیان دو فعال ملی و مدنی ترک اهل ملکان در منزل خود توسط نیروهای امنیتی این شهر بازداشت شدند. ماموران مراجعه کننده ضمن تفتیش منزل آنها اقدام به توقیف وسایل شخصی الکترونیکی و ارتباطی این دو شهروند نمودند.

آقایان کوخیان و چایچیان از هنگام انتقال از اماکن ملکان به زندان مراغه مورخ 1 دی ماه در این زندان با دوختن لبان خود دست به اعتصاب غذا زده و به بخش قرنطینه زندان منتقل شدند. آقای چایچیان پس از مدتی با قید وثیقه آزاد شد با اینحال مهدی کوخیان به بازداشتگاه سازمان اطلاعات سپاه شهر تبریز منتقل شد.

مهدی کوخیان همراه با سجاد افروزیان  مورخ 3 بهمن سال جاری که در بازداشتگاه انفرادی سازمان اطلاعات سپاه تبریز محبوس بودند، دوباره به زندان مراغه باز گردانده شدند.

علت دستگیری مهدی کوخیان فعالیت در کانال تلگرامی “شهر خبر ملکان” بوده که به افشا گری و انتشار اخبار در مورد فساد در ادارات دولتی و باندبازی های مقامات حکومتی در شهر ملکان می پرداخت.

مهدی کوخیان بازها به دلیل فعالیت‌های خود بازداشت و به زندان محکوم شده است.

مهدی کوخیان روز 12 فروردین 94 در آستانه روز طبیعت به همراه بهمن خالقی در شهر بناب از سوی ماموران امنیتی بازداشت و به اداره اطلاعات این شهر منتقل شده بود.

پیش از این مهدی کوخیان روز 11 دی۹۱ درشهرستان ملکان به همراه عباسولیزاده بازداشت و پس از 3ماه و نیم بازداشت به قید وثیقه 40 میلیون تومان از زندان مراغه آزاد گردید.

در جریان این بازداشت این فعال هویت طلب در دادگاه مراغه محاکمه و به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام به 1 سال حبس تعزیری محکوم شد.

وی روز 4خرداد 92 از سوی ماموران امنیتی بازداشت و برای گذراندان دوران محکومتش به زندان مراغه منتقل گردید.

این فعال ملی ـ مدنی آزربایجان روز یکشنبه 4 اسفندماه 92 پس از پایان دوره محکومیت خود از زندان مراغه آزاد گردید.

این فعال روز 15 تیر 92 در شعبه 1 دادگاه انقلاب مراغه محاکمه و به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام مجددا به 1 سال حبس تعزیری محکوم گردید. قاضی داور نیا رییس دادگاه انقلاب مراغه به استناد سابقه محکومیت وی در دادگاه انقلاب و گزارش وزارت اطلاعات رای به محکومیت مهدی کوخیان داده بود.

تعیین قرار وثیقه 300 میلیون تومانی برای مهدی کوخیان