ابهام در سرنوشت فعال مدنی کُرد بازداشت شده

بعد از گذشت بیش از ٢٠ روز از بازداشت فعال مدنی کورد بدست نیروهای امنیتی ایران اسلامی، سرنوشت این شهروند کورد ساکن روستای منطقه “ژاورو” نامشخص است.

بنابر خبر رسیده به آژانس خبررسانی کردپا، نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی در روز چهارشنبه ١٩ دی ١٣٩٥ به منزل شخصی سیروان گلزاری در روستای “اویهنگ” از توابع شهرستان مریوان هجوم برده و اورا بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل کردند.

قابل ذکر است هجوم نیروهای امنیتی به منزل سیروان گلزاری و بازداشت او در ماه گذشته بدون ارئه هیچ مدرکی انجام شده است.

سیروان گلزاری

منبع خبری آژانس کُردپا در این باره افزود: طی رویدادی پای سیروان گلزاری دچار حادثه شده و در طول درمان پلاتین در پای او کار گذاشته شده بود و به همین خاطر سیروان تحت مراقبت شدید پزشکی قرار داشت اما بازداشت و ربوده شدن او توسط نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی سبب توقف پروسەی درمان او شده که همین امر موجب ناراحتی و دلنگرانی شدید خانوادەی گلزاری شده است.

این منبع خبری همچنین افزود: سیروان گلزاری مستمرا جوانان روستا و منطقه را به انجام ورزش، دوری از مواد مخدر، حفاظت از محیط زیست و یادگیری زبان کردی تشویق می‌کرد.

سیروان گلزاری سال‌های متعدی‌ست که در روستای “اویهنگ” و منطقه “ژاورو” از توابع مریوان به فعالیت در زمینه‌های ورزشی، محیط‌ زیستی و آموزش زبان کوردی مشغول است.

سیروان گلزاری متاهل بوده و صاحب پسر و دختری ٧ و ٦ ساله است.

 

١٩-١١-١٣٩۵