شکستن دست نوجوان اهوازى هنگام بازداشت توسط نیروهای امنیتی

على کعب عمیر نوجوان ۱۷ ساله از اهالى کیان آباد شهر اهواز توسط اداره اطلاعات اهواز در منزل خود بازداشت شد. در زمان بازداشت در اثر مقاومت این نوجوان و اعتراض خانواده او به نحوه بازداشت فرزندشان، دست چپ کعب عمیر شکسته شده. گفته میشود مادر این شهروند اهوازی که در صحنه بازداشت حاضر بود با مشاهده درگیری دچار وخامت حال شده و هم اکنون در بیمارستان به سر می برد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، بستگان کعب عمیر مى گویند که در هنگام بازرسی منزل، کامپیوتر و چند تلفن همراه این خانواده توسط نیروهاى اداره اطلاعات اهواز ضبط و به همراه این نوجوان به نقطه نامعلومی منتقل شده است.

خانواده کعب عمیر بعد از بازداشت او توسط اداره اطلاعات به ستاد خبرى مراجعه و تا کنون از اتهام و مکان بازداشت او هیچگونه جوابی از ستاد خبرى دریافت نکردند.

على کعب عمیر دانش آموز سال سوم دوره دبیرستان است و در تشکیل زنجیرهاى انسانى در اعتراض به انتقال آب کارون مشارکت داشته است. وی پیش تر نیز به دلیل استفاده از پلاکاردهایی در اعتراض به “جنگ سوریه و حضور نظامی ایران” در استادیوم الغدیر اهواز برای چند مرتبه به ستادخبری اداره اطلاعات اهواز احضار شده بود.

نیروهای امنیتی در منطقه اهواز در هفته های گذشته چند شهروند عرب دیگر از جمله امیر زرگانی از اهالى منطقه زرگان شمال شهرستان اهواز و نیز سه معلم بنامهای عیسی دمنی (حداد)،مجاهد زرگانی و ناجی حیدری را بازداشت کرده است.

 

  •  تاریخ : ۱۳۹۵/۱۱/۲۲