تنبیه دانش آموزان روستایی با گاز انبر و کابل در دیشموک / تکذیب اداره آموزش و پرورش

 بر اساس گزارش های منتشره، سرباز معلم در منطقه دیشموک در استان کهگیلوبه و بویر احمد با گاز انبر و کابل برق دانش‌آموزان را تنبیه کرده است. با این حال روابط عمومی اداره آموزش وپرورش منطقه دیشموک با تکذیب خبر، این موضوع را «تشویش اذهان و افکارعمومی» به منظور «انتقام گیری» از اداره آموزش و پرورش عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از خبردنا، دو نفر از دانش آموزان دبستان شیخ مفید روستای لاوه باتل با انتشار عکسی مدعی شدند معلم این دبستان که سرباز معلم نیز می باشد با گاز انبر و کابل برق اقدام به تنبیه بدنی دانش آموزان این مدرسه کرده است.

این دانش آموزان بر روی پلاکاردی با تاکید بر اینکه “ما چه بدی کردیم که در منطقه دیشموک توسط سرباز معلم با گاز انبر و کابل تنبیه می شویم؟” نسبت به این اقدام  معلم خود اعتراض کردند.

روابط عمومی آموزش و پروش این منطقه با ارسال جوابیه به این خبر واکنش نشان داد:

“در پی انتشار عکسی از دونفر از دانش آموزان مدرسه شیخ مفید لاوه پاتل منطقه دیشموک با مضمون تنبیه بدنی در یکی از کلاسهای درس این مدرسه ،اداره آموزش و پرورش منطقه دیشموک ضمن تکذیب هر گونه تنبیه بدنی در مدرسه فوق اطلاعیه زیر راجهت تنویر افکار عمومی واطلاع عموم منتشر می نماید:

۱- متن منتشر شده در عکس مذکور کذب و به منظور تشویش اذهان و افکارعمومی منتشر شده است.

۲- ولی دانش آموزی که عکس را منتشر کرده آقای (ق /ن ) چهار روز قبل با مراجعه به آموزش و پرورش دیشموک خواسته های غیر قانونی داشته است و بعلت اختلافات شخصی خواستار جا بجایی سر باز معلم شاغل به تدریس در یکی از کلاس های مدرسه ابتدایی شیخ مفید لاوه پاتل شده است که به دلیل خواسته های غیر قانونی و غیر معقول نامبرده با پاسخ منفی اداره آموزش و پرورش مواجه شد و وی اعلام کرد که برای رسیدن به خواسته خود به هر شکل ممکن از آموزش و پرورش دیشموک انتقام خواهد گرفت.

لازم به یادآوری است اداره آموزش وپرورش خود را موظف به پاسخگویی به اولیاء می داند و تا این تاریخ هیچ گونه انتقادی یا اعتراضی نسبت به عوامل اجرایی و آموزشی مدرسه ی مذکوراز سوی کسی دریافت نکرده است.

۳- ولی دانش آموز در مراجعه خود به آموزش وپرورش که در تاریخ ۱۹/۱۱/۹۵ بوده خواهان تغییر سر باز معلم بدلیل ناتوانی در تدریس وضعف درسی فرزندش بوده و هیچ گونه ادعایی به صورت کتبی یا شفاهی مبنی بر تنبیه بدنی نداشته است.

۴- بر اساس بررسی های به عمل آمده و تحقیقات انجام گرفته از مدرسه مربوطه هیچگونه تنبیه بدنی صورت نگرفته است و هیچ گونه آثار تنبیه در دانش آموز مذکور وجود ندارد و همین امر بیانگر دروغ بودن ادعای آقای ( ق / ن ) به عنوان ولی دانش آموز می باشد.

۵- آقای ( ق / ن ) در اقدامی عجیب مانع حضور چهار نفر از دانش آموزان درمدرسه شده است و به بهانه ای واهی با هدایت افرادی معترض در پی جوسازی منفی علیه آموزش و پرورش و تشویش افکار عمومی است.

۶- دانش آموز دختر ی که در تصویر دیده می شود مربوط به کلاس دیگری است و تحت تعلیم سرباز معلم نبوده است و صرفاً جهت استفاده ابزاری و احسا سی این عکس منتشر شده است.

این اداره ضمن حساسیت ویژه به مسائل تربیتی و آموزشی، در صورت بروز تنبیه توسط هرکسی در مدارس برابر ضوابط برخورد خواهدکرد و اعلام میدارد فرهنگیان خدوم این منطقه با کمترین توقع و امکانات در حال انجام وظیفه می باشند و خدمت در این منطقه را مایه افتخار میدانند و دفاع از حقوق آنان را وظیفه خود می داند و برابر قوانین از حیثیت فرهنگیان دفاع خواهد کرد و از طریق مراجع ذیصلاح قانونی و قضایی پیگیری خواهد کرد.

۱۳۹۵/۱۱/۲۴