انتقال صابر نادری از بازداشتگاه اداره اطلاعات به زندان مرکزی سنندج

پس از ۷۰ روز تحمل سلول انفرادی و بازجویی، صابر نادری شهروند اهل قروه از بازداشتگاه اداره اطلاعات سنندج به زندان مرکزی این شهر منتقل شد. جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات وی به زودی برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، پس از ٧٠ روز تحمل سلول انفرادی در بازداشتگاە اطلاعات سنندج، امروز یکشنبە ٢۴ بهمن ماە، صابر نادری، مدیر شرکت شهیر نرم افزار پویا در شهر قروە بە زندان مرکزی سنندج انتقال یافت.

یک منبع نزدیک به خانواده نادری با اعلام این خبر به گزارشگر هرانا گفت: “ظهر امروز از طرف دفتر زندان مرکزی سنندج با یکی از بستگان ایشان در شهر سنندج تماس گرفتە و خواستار مراجعە او بە زندان جهت تحویل وسایل او شدە بودند کە هنگام بازداشت در ١۴ آدزماە، توسط نیروهای لباس شخصی توقیف شدە بودند.

ایشان بعد از مراجعە وسایل را تحویل گرفتە بود، اما امکان ملاقات و صحبت با صابر را نیافتە بود. صابر طی تماس کوتاە تلفنی با منزل، بە خانوادە اعلام کردە است کە بە زندان مرکزی سنندج منتقل شدە و بە زودی دادگاهی خواهد شد.”

هرانا در گزارشات پیشین مربوط به بازداشت این شهروند قروه ای اشاره کرده بود “نیروهای امنیتی ابتدا تمامی اطراف خانە را بە محاصرە در آوردە و سپس حدود ٢٠ نیروهای امنیتی بە طور همزمان بعد از باز شدن درب منزل بە داخل خانە یورش بردە و تمامی اسباب و اثاثیە منزل مادری وی را بە هم ریختە و مورد بازرسی قرار دادند.”

این نیروها بر خلاف قوانین موجود، بدون همراە داشتن نیروی زن بە بازرسی بدنی زنان خانوادە و وسایل شخصی آنان نیز پرداختە و در مقابل اعتراضات اعضای خانوادە با تهدید اسحلە آنان را وادار بە سکوت کردند.

نیروهای امنیتی پس از تفتیش و تفحص یک ساعتە، در نهایت دو لپتاب داخل خانە و لپتاب همسر آقای نادری، تلفن همراە تمامی اعضای خانوادە و تعدادی کتاب و جزوە را توقیف و با خود بردند.

همزمان با این اقدام، تعدادی از نیروهای امنیتی نیز بە شرکت شهیر نرم افزار پویا واقع در ابتدای خیابان شریعتی، طبقە دوم ساختمان سینا یورش بردە و بە بازجویی تمامی همکاران مهندس نادری، بازرسی محل و کامپیوترها پرداختند.”

 

  •  تاریخ : ۱۳۹۵/۱۱/۲۴