بازداشت شهروندان در کامیاران از سوی نیروهای امنیتی

در ادامه موج بازداشت فعالین و شهروندان در کردستان، این بار یک معلم، یک آتش‌نشان و یک شهروند عادی از سوی نیروهای امنیتی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شدند.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، نیروهای امنیتی، روز یک شنبه ۱۷ بهمن‌ماه، ساسان بابایی، زندانی سیاسی سابق، کاوه مرادی، کارمند اداره آتش‌نشانی و ورزشکار و نیز امید کمانگر را در شهر کامیاران بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل نمودند.

شبکه حقوق بشر کردستان در این خصوص گزارش کرد که خانواده بازداشت‌شدگان در طی روزهای گذشته چندین بار به ستاد خبری اداره اطلاعات کامیاران و دادگاه این شهر مراجعه کرده‌اند ولی تاکنون اطلاع دقیقی در خصوص علت بازداشت و محل نگهداری آنان به خانواده‌ها داده نشده است.

ساسان بابایی، معلم از مؤسسین چندین انجمن کوهنوردی و فعال مدنی ساکن شهر کامیاران پیشتر در شهریورماه سال ۸۵ توسط نیروهای امنیتی بازداشت و بعد از حدود دو ماه نگهداری در سلول‌های انفرادی بازداشتگاه ستاد خبری اداره اطلاعات سنندج به زندان مرکزی سنندج منتقل شده بود. این معلم کُرد بعداً از سوی دادگاه انقلاب سنندج به اتهام اقدام علیه امنیت ملی به پنج سال حبس محکوم شده بود.

وی در تاریخ ۲۱ تیر ماه سال ۸۷ به اتهام نامه‌نگاری برای نهادهای حقوق بشری در خصوص وضعیت زندانیان سیاسی و حمایت از زندانیان سیاسی محکوم به اعدام به مدت ۴۵ روز از زندان مرکزی سنندج به بازداشتگاه ستاد خبری اداره اطلاعات منتقل شد و بعداً از سوی دادگاه انقلاب سنندج به اتهام نامه‌نگاری برای رسانه‌ها و نهادهای حقوق بشری به یک سال حبس محکوم شد.

او بعد از تحمل سه سال و نیم حبس از زندان آزاد شد ولی این بار از سوی هیئت تخلفات اداری وزارت آموزش پرورش به سه سال تبعید به سمنان محکوم شد.

۱۳۹۵ بهمن ۲۶, سه‌شنبه