عبدالله عباسی جوان، فعال مدنی آذربایجان جنوبی بازداشت شد

مهندس عبدالله عباسی جوان استاد دانشگاه آزاد و از فعالان ملی و مدنی ترک آذربایجانی روز جاری توسط نیروهای امنیتی در تهران بازداشت و به زندان اوین منتقل و پس از چند ساعت بازداشت از آنجا به دادگاه انقلاب شهر ری فرستاده شد که اجرای حکم 6 ماه حبس تعزیری وی به بعد از عید موکول شد.

 آقای عبدالله عباسی جوان اعلام کرده که جهت اجرای حکم قبلی بازداشت و به دادگاه منتقل شده است. دادگاه اجرای احکام اعلام کرده که بعد از تعطیلات عید نوروز خود را به زندان اوین جهت سپری کردن باقیمانده حکم حبس 6 ماهه معرفی نماید.

 عبدالله عباسی جوان 23 آبان ماه سال 87 به هنگام شرکت در مراسم یاد بود ستارخان در شهر ری توسط نیروهای امنیتی وزارت اطلاعات دستگیر و پس از تحمل 105 روز بازداشت در سلول انفرادی 209 اوین که با اعتصاب غذای طولانی همراه بود به طور موقت هفتم اسفند ماه سال 87 با تودیع وثیقه 70 میلیون تومانی از زندان اوین آزاد شده بود.

 شعبه 11 دادگاه انقلاب شهرری این فعال آذربایجانی را به اتهام تبلیغ علیه نظام تفهیم اتهام کرده و آزادی اش بعد از گذشت دو روز از فوت مادرش صورت گرفته بود.

 مهندس عباسی جوان، همچنین در تاریخ 27 مرداد 1386 به مدت 130 روز و در بند 209 زندان اوین تهران در بازداشت به سر برده بود، که بعد از آزادی٬ از سوی شعبه 15 دادگاه انقلاب تهران به یکسال حبس با 5 سال تعلیق محکوم شد.این فعال مدنی پدرش را نیز در جنگ ایران و عراق در شهر سولدوز “نقده”  از دست داده بود.گوناز تی وی 15 اسفند