احضار عسگر اکبرزاده و حامد‌ الله‌ وردی‌پور به دادسرای اهر

‎اجتماع و تبانی بر علیه امنیت داخلی، شرکت در اعتراض نسبت به توهین آمیز بودن برنامه فتیله، شکیل و اداره دستجات مخالف نظام به قصد برهم‌زدن و امنیت عمومی کشور، برگزاری مراسم روز جهانی زبان مادری در سال ۱۳۹۲، شرکت در اعتراضات خیابانی سال ۱۳۹۴ و… از جمله اتهامات نسبت داده شده  این فعالین  ترک (آذری) است.

عسگر اکبرزاده و حامد‌ الله‌ وردی‌پور دو فعال ترک (آذری) به ترتیب با دریافت احضاریه کتبی و احضار تلفنی به دادسرای شهرستان اهر احضار شدند.

سگر اکبرزاده و حامد‌ الله‌ وردی‌پور دو فعال ترک (آذری) به ترتیب ساکن شهرهای اردبیل و سولدوز به دادسرای شهرستان اهر احضار شدند.

دادگاه انقلاب اهر با ارسال احضاریه‌ای ، از عسگر اکبرزاده ساکن اردبیل خواسته است تا در روز چهارشنبه ۹۶/۰۱/۲۳ جهت رسیدگی و اخذ توضیح، پیرامون اتهامات نسبت‌داده شده به وی در ساختمان دادگستری و دادسرای این شهرستان حضور به عمل رساند .

“تشکیل و اداره دستجات مخالف نظام به قصد برهم‌زدن و امنیت عمومی کشور” اتهامی است که بنا به احضاریه فوق این فعال ترک (آذری) با آن روبرو شده است.

اتهامی که گفته میشود مربوط به برگزاری مراسم روز جهانی زبان مادری در سال ۱۳۹۲ بوده که نیروهای انتظامی-امنیتی اهر با یورش به محل مراسم، بیش از ۶۰ نفر از شرکت کنندگان را بازداشت و پس از بازجویی و انتقال به زندان اهر به قید وثیقه آزاد کرده بودند .

‎حامد‌ الله‌ وردی‌پور دیگر فعال ساکن شهر سولدوز در شهرستان نقده، با دریافت پیغامی تلفنی و در رابطه با پرونده شماره ۰۰۵۷۴..۹۴ به دادسرای شهر اهر احضار شد.

‎پرونده‌ای که در آن آقای الله‌ وردی‌پور به همراه ۳۰ تن دیگر و به جهت شرکت در اعتراضات خیابانی ۱٨ آبان ۱۳۹۴ در شهر اهر بازداشت و پس از شِش روز بازداشت موقت در زندان اهر به قید کفالت آزاد گردید .

‎اعتراضاتی که همزمان در چندین شهر نسبت به توهین آمیز بودن برنامه فتیله صورت گرفته بود.

‎اجتماع و تبانی بر علیه امنیت داخلی، اتهامی هست که آن زمان اکثر بازداشت‌شدگان این اعتراض از جمله الله‌ وردی‌پور با آن تفهیم اتهام شده اند.هرانا 19  اسفند