بازداشت دو گردشگر به اتهام جاسوسی در آبهای خلیج فارس

علی میرشمسی فرمانده دریابانی و مرزبانی هرمزگان

فرمانده دریابانی و مرزبانی هرمزگان با اشاره به دستگیری ۲ نفر به اتهام جاسوسی در حوالی جزیره ابوموسی گفت: «این دو متهم که هر دو ایرانی هستند در پوشش گردشگر و با به‌همراه داشتن ابزارآلات جاسوسی دستگیر شدند.»

علی میرشمسی در نشست خبری ظهر امروز ضمن اعلام خبر دستگیری دو نفر به اتهام جاسوسی در آب‌های خلیج فارس در حوالی جزیره ابوموسی بیان داشت: «این دو متهم که هر دو ایرانی هستند در پوشش گردشگر و با به‌همراه داشتن ابزارآلات جاسوسی دستگیر و به مقامات قضایی تحویل داده شدند.»

میرشمسی توضیح بیشتری در این خصوص نداد اما افزود تحقیقات از این دو نفر ادامه دارد.

رادیو فردا در این خصوص نوشت: مقام‌های جمهوری اسلامی نگاه مثبتی به گردشگران خارجی٬ روزنامه‌نگاران و افرادی که برای سازمان‌های بین‌المللی کار می‌کنند ندارند و هر از گاهی برخی از آنها را به اتهام «جاسوسی» بازداشت می‌کنند.

ایرانیان دوتابعیتی نیز از جمله افراد در معرض خطر بازداشت به اتهام جاسوسی هستند که تاکنون شماری از آنها در ایران به زندان افتاده‌اند.

بر اساس این گزارش٬ فرمانده دریابانی هرمزگان در ادامه اظهاراتش از انهدام ۸۷ «باند» واردکننده کالای قاچاق به استان هرمزگان در سال جاری خبر داد.

به گفته وی٬ در همین زمینه، هزار و ۲۴ نفر نیز بازداشت شدند.

آقای میرشمسی یکی از این باندها را «بزرگ‌ترین باند واردکننده مشروبات الکلی» در هرمزگان نامید که ۵۰ نفر در ارتباط با آن دستگیر شدند. حقوق بشر در ایران 25 اسفند