حدود ۷۸۰۰ کلاس درس در آذربایجان شرقی تخریبی هستند

 مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان شرقی با بیان اینکه از مجموع ۲۳ هزار و ۷۰۰ کلاس درس استان، فقط ۹ هزار و ۶۳۷ کلاس مستحکم و ایمن وجود دارد، گفت که شش هزار و ۲۵۷ کلاس درس نیمه مستحکم و هفت هزار و ۸۰۰ کلاس درس غیرمستحکم در استان نیازمند مقاوم سازی و تخریب و بازسازی است.

 محمدرضا عیدی اظهار داشت: “نوزدهمین جشنواره خیرین مدرسه ساز آذربایجان شرقی در  محل تالار معلم تبریز برگزار می شود”.

وی افزود: “در جشنواره هجدهم که پارسال برگزار شد، ۷۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان توسط خیران نیک اندیش تعهد شد و پیش بینی می شود در جشنواره نوزدهم نیز تعهد خیران ۱۰ درصد بیشتر از جشنواره پارسال باشد”.

عیدی گفت: “آذربایجان شرقی همواره در جذب مشارکت خیران مدرسه ساز در سطح کشور مقام نخست را داشته و پیش بینی می شود امسال نیز با برگزاری باشکوه جشنواره نوزدهم این جایگاه حفظ شود”.

وی با بیان اینکه از مجموع ۲۳ هزار و ۷۰۰ کلاس درس استان، فقط ۹ هزار و ۶۳۷ کلاس مستحکم و ایمن وجود دارد، گفت: “شش هزار و ۲۵۷ کلاس درس نیمه مستحکم و هفت هزار و ۸۰۰ کلاس درس غیرمستحکم در استان نیازمند مقاوم سازی و تخریب و بازسازی است که مشارکت خیران می تواند در ساماندهی سریع این وضعیت کمک کند”.

عیدی اضافه کرد: “حدود ۳۵ درصد از اعتبار ۱۰۸ میلیارد تومانی اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان از محل منابع دولتی در سال ۹۵ تخصیص پیدا کرده است و این در حالیست که میزان تعهدات تحقق یافته خیران در جشنواره هجدهم استان بیشتر از اعتبارات تخصیص یافته دولتی است”.

به گفته وی، این موضوع نشان دهنده اهمیت حضور و مشارکت خیران در امر مدرسه سازی است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان شرقی اضافه کرد: “در حال حاضر ۷۵ مدرسه با ۴۴۵ کلاس درس در سطح استان در دست ساخت است که احداث بخش قابل توجهی از این پروژه ها با مشارکت خیران صورت می گیرد”.

وی اظهار امیدواری کرد، حداقل نصف این پروژه ها برای استفاده در سالتحصیلی جدید آماده بهره برداری در مهر سالجاری باشد.عیدی افزود: “در چهار سال اخیر ۳۲۲ پروژه با یک هزار و دو کلاس درس به عنوان پروژه های خیرساز و مشارکتی در آذربایجان شرقی افتتاح شده که حجم قابل توجهی است”.

هرانا ۳۰ فروردین