برخورد ماموران انتظامی با دراویش گنابادی در شهرستان کوار

ماموران نیروی انتظامی شهرستان کوار اقدام به محاصره منزل شخصی یکی از دراویش گنابادی این شهر کردند

ماموران نیروی انتظامی شهرستان کوار اقدام به محاصره منزل شخصی یکی از دراویش گنابادی این شهر کردند. به گفته شاهدان عینی، این اقدام مأمورین منجر به تیراندازی شد که متعاقب آن، دراویش منطقه با تجمع در محل مذکور مانع از گسترش اقدامات خشونت‌آمیز از سوی نیروی انتظامی شدند. مامورین پس از اجتماع دراویش، منطقه را ترک کردند.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از مجذوبان نور،ساعت ده و چهل‌ و پنج دقیقه صبح امروز ۷ اردبیشهت‌ماه، مأموران نیروی انتظامی شهرستان کوار، منزل کاظم دهقان از دراویش طریقت نعمت‌اللهی گنابادی که مجالس درویشی در آنجا برگزار می‌شود را به محاصره‌ی خود در آوردند.

این اقدام مأمورین منجر به تیراندازی گردید که متعاقب آن، دراویش منطقه با تجمع در محل مذکور مانع از گسترش اقدامات خشونت‌آمیز از سوی نیروی انتظامی شدند. مأمورین پس از اجتماع دراویش، منطقه را ترک کردند.

این چندمین برخورد خشن مأموران انتظامی با دراویش کوار در طول یک سال گذشته است.

آقاى کاظم دهقان که پس از ماجراى حمله‌ی قشریون به دراویش گنابادى کوار در شهریور ۱۳۹۰ به تبعید مادام‌العمر به زاهدان محکوم شده بود، اینک به همراه شش تن دیگر از دراویش گنابادى قریب به دو سال است در تبعید به سر مى‌برد.

در احکام صادره از سوى دادگاه انقلاب شیراز که بارها از سوى شمارى از دراویش گنابادى به آن اعتراض شده است، محمدعلی شمشیرزن، کاظم دهقان و حمید آرایش مادام‌العمر به بندرعباس، زاهدان و اهواز و آقایان محسن اسماعیلی، محمدعلی دهقان، محمدعلی صادقی و ابراهیم بهرامی به مدت هفت سال به ترتیب به شهرستان‌هاى دزفول، زابل، مراغه و سردشت تبعید شده‌اند.

هرانا۰۸ اردیبهشت