مرگ یک کولبر جوان سردشتی پس از یک ماه بستری در بیمارستان

یک کولبر جوان اهل ربط که پیش‌تر از سوی نیروهای انتظامی در مرز سردشت مورد هدف تیراندازی قرار گرفته بود، بعد از یک ماه بستری بودن در بیمارستان جان باخت.

یک جوان کولبر به نام «عبدالرحمان ابراهیمی» که اوایل فروردین‌ماه سال جاری در منطقه مرزی «دشتی کپران» از توابع سردشت مورد هدف تیراندازی نیروهای انتظامی قرار گرفته بود، پس از یک ماه بستری بودن در بیمارستان، روز پنج شنبه ۷ اردیبهشت‌ماه جان خود را از دست داد.

یک منبع آگاه به شبکه حقوق بشر کُردستان گفته است: «عبدالرحمان در زمان بستری در زندان مورد عمل جراحی قرار گرفته بود و پزشکان وضعیت سلامتی وی را مساعد اعلام کرده بودند اما روز پنج شنبه ۷ اردیبهشت‌ماه ساعت ۲ بامداد، این کولبر جوان در بیمارستان جان باخت. در طی چند روز گذشته بنابه درخواست خانواده این کولبر، جسد به پزشکی قانونی منتقل شده و تاکنون به صورت رسمی علت مرگ به خانواده اعلام نشده است و این در حالی است که تعدادی از منابع محلی از احتمال بروز خطای پزشکی در مرگ این جوان کولبر خبر داده‌اند.»

این منبع در ادامه افزود: «عبدالرحمن در روزهای تعطیلات سال نو که دانشگاه تعطیل بود، برای تأمین هزینه دانشگاه به کار کولبر مشغول شده بود و جوانی نخبه‌ایی که باید آینده‌ساز این مملکت می‌شد متأسفانه این‌چنین بی‌رحمانه توسط نیروهای انتظامی ایران کشته شد.»

حقوق بشر در ایران ۱۱اردیبهشت